Mikael_L
Lådvinsrum !!! :D :D :D

Billy_B's förslag har även fördelen att det inte är ett sovrum i söder.
Sovrum i söder är väl i princip oanvändbara under sommaren.

edit:
Det jag skulle vilja göra om är att korta det ganska långa avståndet till toa från entren, särskillt när man har små barn blir man galen om man måste gå långt in i huset när de berömda orden "jag e kissnödi" kommer.

Å andra sidan är det bara något fåtal år som det är så...

edit2:
Enklaste sättet att korta sträckan är väl att sätta en dörr (fönsterdörr) mellan klv och ute.
 
Redigerat:
Man blir mindre galen när ungen säger till än annars...
 
Förråd är en bristvara i huset som jag ser det, precis som i de flesta nybyggda hus. Tyvärr har jag inget förslag på lösning.
 
Ville bara återkoppla med den slutgiltiga planlösning och att huset är rest och jag håller på att färdigställer invändigt.
 
Redigerat av moderator:
Oj då var jag lite sen. Jag som precis tänkte föreslå att du skulle byta plats på hall och tvätt för att få fri sikt när man kommer in men utan att kolla in i köket...
 
Macki skrev:
Vi har inga barn idag men vi bygger huset med två barn i åtanke. Med dörr till wc i hallen så lär det hända att ungarna springer in på muggen utan att ta av sig skorna och därmed drar in extra skit i badrummet. Även fast de tar av sig skorna får de säker med sig skit från hallen. Med ingång från allrummet och tydliga regler att skor tas av i hallen så slipper vi grus i hela huset (Hoppas jag). =)
Eftersom barn med vinterskor och overall garanterat kommer ha bråttom till toaletten är det en fördel att kunna ta sig dit direkt från hallen. Ha dörren i hallen, med så långt från ytterdörren som möjligt.

Skjutdörrar är krångligt, framförallt för barn och äldre. Undvik iaf till badrum/toalett.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.