Vi har länge sökt en billig och pålitlig hantverkare eller firma som gör diverse renoveringsarbeten. Exempel på jobb ; regla väggar, rikta golv, lägga golv samt övrig finsnickeri. Arbetare från Polen, Ungern, Estland mm mm är ok.
Med priser under 300 kr inkl moms.

Någon som kan tipsa, vore tacksam:)
 
Hej

Postar ett PM till dig med ett förslag. Har ej anlitat själv men en kollega var mycket nöjd...

Mvh
 
Tack Wasa!! Tacksam för hälpen.
Det är himla svårt att hitta bra hantverkare. Finns sajter som brabyggare.se men där känns det som alla företag som är nyetablerade som vill komma in på marknaden eller de som ingen annars anlitar håller till.

Ska träffa tipsad hantverkare på lördag så vi får hoppas på det bästa. Problemet är att man måste hitta den billigaste, det är inte alltid det bästa allternativet, men så är realiteten hos mig.
 
Vet inget om vad de tar i timmen men jag vet att det blir bra iaf...

Lycka till
 
Jo firman i fråga var då och kollade på mitt bygge. Bra firma, gjorde anteckningar och hade bra förslag, men allt föll på att priset var så enormt högt (490 kr/h), alltså jag får jobba övertid med min ingenjörslön och kommer inte upp till denna lön. Då räknade jag endå att 60% går på arbetsgivaravgifter och skatter.
Sen var han lite otydlig med timpriset. Han pratade om timpris ex moms hela tiden. Visst står det på hemsidan men tankarna fastnar endå så lätt på det man hör först.

Sen var han lite optimistisk med tidsuppskattningen, han hade endast en helg påsig och då arbetet han tog på sig den helgen hade antagligen inte blivit färdigställt och då hade vi stått där med upprivet golv i väntan på bättre tider.

Men firman backade ur, anledningen var att jag prutade en gång för mycket då de hade lagt för mycket tid på mig redan. Man blev ledsen, lämnad i detta kaos med lite pengar, Jo visst var de snälla och skulle hjälpa till en helg, men men. Jag kännde bara på mig att detta kommer inte fungera, speciellt när man in ens får pruta. JAG prutar på allt, så de hade förr eller senare fått nog.

På torsdag kommer en firma med litauer som en kompis till mig har anlitat tidigare och varit super nöjd. då pratar vi priser 200kr + moms + 2000kr reseersättning. Vi får hoppas att någon vill hjälpa mig

Ingen annan som vet duktiga hantverkare med humana priser.
 
Redigerat:
Jaha vad synd att ni inte kände att det funkade. Lycka till med nya firman
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.