Jag blir sugen på att köpa det i alla fall :)
 
byggankan skrev:
Jag blir sugen på att köpa det i alla fall :)
Tror det är enormt många som skulle bli sugna om man lade upp en annons, men som det sägs ovan gäller det att iaf ha lite kapital själv då jag inte tror banken värderar en sån här fastghet som ett bostadshus pga att det blir lurigare att omsätta när köparen inte kan betala av den..

MVH/
 
Kapten_Haddock skrev:
Och faktum är just det att minsta lilla insats kostar mkt pengar på ett sånt här objekt.
Skicket är helt ok för att vara en rätt gammal byggnad och det sitter 3glas i delar som installerades 99-00?
Men självklart finns det hur mkt som helst att göra om man ska ha det i topp skick.
Det som är väldigt avgörande är ju om det varit värme i fastigheten så att rör och sådant inte frusit sönder. Är byggnaden tät, dvs är taket tätt, och alla fönster & dörrar hela? Har man hållit undan sly, löv och liknande som annars kan ge rätt så omfattande skador med åren? Det är ju rätt så avgörande för om det ens går att göra något med byggnaden, eller om man får sälja det som tomt. Har moder natur fått spelrum för att bryta ned huset även inifrån så går det sällan att räkna hem någon renovering.
 
Swetrot skrev:
Det som är väldigt avgörande är ju om det varit värme i fastigheten så att rör och sådant inte frusit sönder. Är byggnaden tät, dvs är taket tätt, och alla fönster & dörrar hela? Har man hållit undan sly, löv och liknande som annars kan ge rätt så omfattande skador med åren? Det är ju rätt så avgörande för om det ens går att göra något med byggnaden, eller om man får sälja det som tomt. Har moder natur fått spelrum för att bryta ned huset även inifrån så går det sällan att räkna hem någon renovering.
Fastigheten har gått på underhållsvärme tills för några år sedan då det kallställdes, element etc skruvades av och tömdes, det fylldes sprit i ledningar etc.
Och byggnaden har varit tät, men visst finns skavanker.
Tex i gymnastiksalen så sprang ett element läck (anledningen till kalställning)
Så det kom fukt under mattan.
Vilket torkades ur, men det är bubbligt idag iaf, och jag vet inte hur det kan se ut under, men som sagt det är ingen ödekåk med klirrade fönster osv.

MVH/
 
Sälj det till någon Sekt.
 
raveper skrev:
Sälj det till någon Sekt.
Bandidos har ju börjat hänga i stan:)
Frågan e om man vill ha affärer med dem bara..
 
Idag har jag varit o fotat en hel del och kom med det fram till att jag måste låta nån som kan göra det om det ska gå att sälja:D

jag får de vackraste miljöer att se ut som grå trista råttbon...

Men ja tänkte iaf samla lite info och skicka runt till div mäklare.

Är det någon som har förslag på mäklare som kan va intresserad av liknande objekt, som kanske handlar mot holland, tyskland etc.

MVH/
 
I ÖSD finns ju nån sorts företagsmäklare, Enström tror jag han heter, undrar om han kan vara intresserad?
 
Ligger det såpass nära stan att stället kan ha större värde som framtida tomtmark?
Alltså, kan man få ut mer på att riva bygget och stycka upp det i tomter.
 
bax skrev:
Ligger det såpass nära stan att stället kan ha större värde som framtida tomtmark?
Alltså, kan man få ut mer på att riva bygget och stycka upp det i tomter.
18km från centrum och utsikten ännu bättre än på bilderna högra upp:)

Men ja tror inte det är något vi orkar göra även om tanken är god, skulle ju kunna gå att slå upp ett gäng sommastugor/kolonilotter etc oxå för att dra in pengar för ev ny ägare..

MVH/
 
Kan du inte lägga upp lite bilder på fastigeheten, man blir ju nyfiken :D
 
Jo ja ska samla den info jag har och slänga upp en säljes annons här med.

MVH/ Nicklas
 
Ska ta med mig en snubbe som kan fota upp någe så bilderna får nån form av kvalitet..
Köket.
df2011101936P9297.jpg
Baren
a02011102604Pa0af.jpg
Garage
e52011103720P7b3e.jpg
Matrum eller likn.
f72011105502Pe520.jpg
 
Övre ingång
022011105758P3996.jpg
Och inte minst en liten överblick:)
ea2011110408P67dd.jpg
 
Finns ju ung 40 rum eller nått ja inte visat, men man får iaf en upps om vad det är:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.