Stängs trådar efter en viss tid av inaktivitet eller? Varför?

Jag sökt lite i forumet till och från och ibland velat ställa följdfrågor i vissa trådar men oftast går det inte då trådarna varit stängda.

Ber om ursäkt om svaret står någon stans, hittar inte jättebra härinne.
 
Därför att de vill att man istället ska skapa en ny tråd. Ser bättre ut i statistiken med många trådar då de ska sälja reklam..

eller? :rolleyes:
 
Mikael_L
Jag misstänker att det har något med databasen att göra.
Jag vet andra forum som måste arkivera trådar allteftersom för att forumet inte ska bli alltför segt.
 
Rrrrr skrev:
Därför att de vill att man istället ska skapa en ny tråd. Ser bättre ut i statistiken med många trådar då de ska sälja reklam..

eller? :rolleyes:
Knappast. Man säljer inte reklam per tråd ...

Många blev irriterade på att folk lyfte 2-3 år gamla trådar. Dessutom är det kotym i andra stora forum att stänga trådar automatiskt efter en viss tid. Därför nappade vi när vår (då nye) programmerare föreslog att vi skulle göra det. Men det visade sig ganska snabbt att det inte kändes bra och vi slog av funktionen efter en kort tid. Snart kan ni alltså lyfta gamla trådar så mycket ni vill.

Så fort jag själv stöter på en tråd som stängts automatiskt så öppnar jag den.
 
Det går bra att skicka pm till mig med en länk till en viss tråd som du vill ska öppnas.
 
Jag tycker det är synd att automatstänga gamla trådar. De flesta frågor återkommer här på forumet och det mesta har fått ett svar tidigare. Söker man och hittar relevanta trådar i ämnet är det ju rätt och naturligt att ställa ev följdfrågor i dessa befintliga trådar. Helt onödigt med en ny tråd. Förstår inte varför man skulle bli irriterad på att en äldre tråd lyfts?
 
Ibland när man läser en tråd så kan man bli förvånad att man själv redan svarat i den tråden utan att man minns det. Då är det någon som har lyft en 1 år gammal tråd.. :p

//Patrik
 
Jag hoppas att det framgick att vi har slagit av automatisk stängning av trådar. Säg gärna till om det är någon särskild tråd ni vill att vi öppnar.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Jag hoppas att det framgick att vi har slagit av automatisk stängning av trådar. Säg gärna till om det är någon särskild tråd ni vill att vi öppnar.

Aha. Det kanske framgick men jag fattade inte..... :) Bra!
 
Patrik_Hed skrev:
Ibland när man läser en tråd så kan man bli förvånad att man själv redan svarat i den tråden utan att man minns det. Då är det någon som har lyft en 1 år gammal tråd.. :p

//Patrik
Ja prenumerationerna pajade vid någon uppgradering för flera år sedan vill jag minnas. Det är faktiskt ett litet problem för det händer titt som tätt att det diskuteras i någon tråd man startat utan att man vet om det.

DET vore allt ett litet helgpyssel för en programmerare - att fixa en lite re-sync av prenumerationsfunktionen så att man kan välja att söka igenom forumet efter trådar man gjort inlägg i och automagiskt lägga upp bevakning på dessa om dom inte finns i bevakningslistan.:cool:
 
Marlene Eskilsson skrev:
Jag hoppas att det framgick att vi har slagit av automatisk stängning av trådar. Säg gärna till om det är någon särskild tråd ni vill att vi öppnar.
Ja öppna alla automatstängda trådar, när man söker på något och hittar något som man vill lyfta men den är stängd så orkar man inte pma om att öppna den så det blir för min del att jag inte skriver något om det öht.
 
Oj vad många svar :D Jag är aktiv på ett annat stort forum och där automatstängs inte trådar alls. Därav blev jag lite paff när jag hittade så många stängda, där stängs trådanra bara pga lite för hetsiga diskussioner vilket jag inte kunde se i någon av de trådarna. Där kan "erfarna" användare blir lite tjuriga när nya användare lyfter asgamla trådar med helt irrelevanta inlägg - jag ser det i stället som ett tillfälle att visa de nya hur de ser när inläggen är skrivna :)

Nästa gång ska jag skicka ett litet PM då, tack för hjälpen!
 
Per säger nu att det kanske går att backa stängningen som gjordes. Han undersöker och jag återkommer!
 
Nu har jag undersökt om det går att öppna alla trådar som stängdes av vårt "cronjobb" mellan 2010-03-17 och 2010-05-07. Svaret är tyvärr att det inte går eftersom vi i systemet varken har information om när trådar stängts eller av vem. :(

Klicka på "Rapportera" eller skicka PM så fort ni ramlar på en tråd som ni vill öppna så öppnar vi så fort vi bara kan. :)
 
Det låter bra det. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.