Forbo skrev:
Toolab säljer pmf 180 för runt 800kr, plus 150 i frakt ungefär....går ju också att köpa den från tyskland för runt 600 kr... [länk]

Den tar ju samma blad som GOP, och när du köper en GOP sen har du en bra reserv-maskin för en billig peng
Jag har tittat på PMF:en innan, men den har så klumpigt handtag, troligen pga. spånutsuget.

Import/Postorder är inget alternativ tyvärr, var tvungen att få tag på en ny maskin idag :)
 
Ja sedärja, biltema har även kommit med en sladdvariant (fick nya katalogen idag).
Återkom gärna när du har använt den en del, är den hyffsad så kanske jag köper en framöver.
Har inte lust att betala tusenlappar för en maskin som kommer användas väldigt lite. :)
 
skalman1 skrev:
Har inte lust att betala tusenlappar för en maskin som kommer användas väldigt lite. :)
Lovar att du kommer använda den mer än du tror! otroligt användbar till massa små och stora jobb :D
 
warwick skrev:
Lovar att du kommer använda den mer än du tror! otroligt användbar till massa små och stora jobb :D
Jag har försökt intala mig det när jag har kollat på en i nån butik, men jag kommer aldrig på vad jag skulle ha den till egentligen. :D
 
skalman1 skrev:
Jag har försökt intala mig det när jag har kollat på en i nån butik, men jag kommer aldrig på vad jag skulle ha den till egentligen. :D
Jag gick säkert i två år och funderade på en Fein Multimaster, men jag kom aldrig på vad jag skulle ha den till, sen dök plötsligt ett rör upp i en vägg som jag inte hade rätt verktyg till att kapa, så jag köpte GOP:en för ca 2 år sedan, och har sedan dess använt den minst en gång i veckan och har slitit ut över 50 klingor.

Jag använde den till väldigt många saker där man kanske "normalt sett" använder en sticksåg, tigersåg eller fogsvans, och resultaten har blivit mycket bättre, även om en del saker har tagit lite längre tid att utföra.

Precisionen och kontrollen man får på arbeten man kan göra med en GOP/MM är väldigt hög tack vare storleken på maskinerna och klingorna.
 
Daniel78 skrev:
använt den minst en gång i veckan och har slitit ut över 50 klingor.
.
:wow: Privat???:wow:
 
Nimajneb skrev:
:wow: Privat???:wow:
Jag tänkte detsamma. :wow:
 
  • Gilla
F_man
  • Laddar…
Ola78 skrev:
Köp denna istället, billigare och riktigt bra för dessa pengar, har använt min mycket.






Multiverktyg 260 W
Gör tex. listarbeten till ett nöje!

Maskinen för alla tillfällen. Basplatta med 3 st sandpapper, skrapa och skär medföljer. Fästet passar tex. Bosch tillbehörserie. Oscillationer: 22000/min. Effekt: 260 W. 230 V. Vikt: 1,48 kg.

Art.nr: 010638
Inkl moms
199:-


[länk]
Makinen ovan är dessutom en exakt (jag menar exakt) kopia av fein multimaster. Den gör sitt jobb mycket bra.
199:- är rena fyndet !
Har skrivit om denna maskin i en annan tråd.
 
verktygsgurun skrev:
Makinen ovan är dessutom en exakt (jag menar exakt) kopia av fein multimaster. Den gör sitt jobb mycket bra.
199:- är rena fyndet !
Har skrivit om denna maskin i en annan tråd.
Vad är lika förutom att de båda har elsladd??

sågbladslåsning
längd på kabel
mjukhet i kabel
averkan på mtrl
mm

sen är den ju billig o duger säkert om man använder lite till hobby nån gång ibland
men jämför inte äpplen o päron
 
Jag läste just coop-bladet som kom idag, dom säljer ut en Skil multimaskin för 495:-
Var ju rätt bra pris faktiskt, tyvärr så har den väl en del gemensamt med grön bosch antar jag.
 
Nu har jag använt Biltema maskinen en del.

Efter att ha jämfört den sida vid sida med GOP:en så blev jag positivt överaskad, Biltema maskinen är tystare, kapar snabbare, vibrerar mindre, har mjukstart, och bekvämare handtag, bättre strömbrytare.
Båda maskinerna är förvisso gummibeklädda, men av någon mysko anledning så har inte GOP:en gummi precis där jag har tummen och pekfingret när jag använder den, Biltema maskinen har gummi just där.
Biltema maskinens strömbrytare kan jag lätt manövrera med handskar på, det har jag problem med på GOP:en.

Biltema maskinen är tyvärr något grövre än GOP:en, och "bygghöjden" är ett par cm högre.

Två saker att observera angående mitt lilla test:
Båda maskinerna testades med varsin sprillans nya Bosch sågklinga.
GOP:en är en batterimaskin och Biltema maskinen är 230v.

Som det känns nu så är jag tveksam till att jag kommer byta ut Biltema maskinen mot GOP:en "Bara för att", utan denna kommer nog få vara med tills den är utsliten.
 
Det fick bli en Skil multimaskin sist jag var till coop, halva priset är svårt att motstå. :)

Jag provkörde den lite och kan konstatera att det lät mer än det sågade ;)
 
Jag köpte mig en Biltema MFT 180 i veckan och är klart nöjd. Visst, den har inte snabbfäste men jag har sågat ner ett slaskskåp (väldigt tätt mellan vattenrör och avlopp och limmade avloppsrör) och den skör bra, ligger bra i handen, har mjukstart och väsnas acceptabelt. Klart bra köp för 429 kr. Jag använde Biltemas egna klingor och de fungerar bra för lättare material som köksskåp i masonit/reglar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.