Hej
Ursäkta att jag inte svarat

Vill tacka för alla tankar och energi ni har lagt på oss.

Ska försöka svara på det mesta.

Angående förvaring kommer det som sagt att finnas två skjutgarderober. Och även garderober i de små sovrummen och mycket förvaring i tvättstugan.
Vi kommer bygga ett fristående garage med plats för mycket grejjer.
Där kommer även pannrummet vara.
FTX agget hamnar självklart på vinden.

Kul att ni orkar rita egna planslösningar, dock inget som faller oss i smaken. Säkert billigare och enklare att bygga men samtidigt ser det rätt tråkigt ut. Ser också trångt ut vid passager. Storleken blir ju densamma som vårt.

Jag kan hålla med om att vi kommer få en del döyta men samtidigt finns det inget värre än trånga passager eller trånga rum i allmänhet.

Vi kommer att ha en skjutdörr mellan vardagsrummen, hittade inte den funktionen i ritprogrammet bara.

Det lilla vardagsrummet kommer vara till barnen och är stort nog till en soffa, bord, tv och att leka på golvet.

Vi kommer ha tv och soffa i det stora vardagsrummet också.

Badrummen är inte helt optimala, men även där är det en avvägning. Vi vill gärna ha toa ansluten till vårt sovrum. Och skulle man sätta en dörr ut i hallen blir det väldigt mycket dörrar, som kommer mer eller mindre gå in i varandra.
Och det är inte 50meter till den andra toan, så det går nog bra att gå dit om man vill.
Det kommer att vara en toa i garaget också, så är man ute är det lättare att gå dit.

Symmetri är väldigt viktigt, huset ska se bra ut och passa in på landet.
Detta har gjort att jag har fått göra det större än det hade behövt vara. Men inte sämre, anser jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.