Abe: Så priset 5761kr är endast för blandaren? Vad vill dom ha för själva kylaggregatet och övrig utr.?
 
Jag tror han skrev mellan 17-20 000 totalt, det var ointressant för mig.
Då köper jag hellre agas kran utan kylning för 3700kr
 
Hemmakatten
Efter ytterligare några års användande är mitt betyg mycket högt för Mora-kranen. Kan numera inte leva utan den. Det var t.o.m. irriterande att vara utan kolsyrat vatten några dagar medan man bytte den tomma kolsyrepatronen, så numera har vi två gaspatroner. Storleken på bubblorna är jag numera helt nöjd med och alla som kommer på besök uppskattar vattnet. Kranen smälter in perfekt i vår miljö.

Jag brukar alltid spola lite i vanliga kranen för att försäkra mig om att vattnet är kallt innan jag tar bubbelvatten. Vi har egen brunn och vårt vatten är riktigt kallt och gott. På vintern ca 8 grader och på sommaren ca 11-12 grader.
 
abe skrev:
Mora har även en izzy kökskran med extra pip för kolsyrat vatten.
[länk]
Men var köper man aga sparkling water?
Den är klockren :) Gott med lätt kolsyrat kranvatten
 
Lyfter denna tråd ännu en gång då jag går i planerna att skaffa mig en Mora Izzy C+, dricker väldigt mycket Ramlösa idag och gillar kolsyremängden i dom, Lokas är för "små"! Har läst igenom tråden och fått uppfattningen att det endast blir lätt kolsyrat beroende på vattentemp etc, vad menas med "lätt kolsyrat"? Om man jämför med Loka och Ramlösa, vilken är det närmast?
Vill verkligen ha den men tycker typ endast att Ramlösa är gott och alla andra har för lite och små bubblor så vill inte betala massa pengar för att inte va nöjd sen!
Jättetacksam för svar
Mvh Patrick
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.