Det blir väl som ett vanligt 1½-planshus fast utan fönster på övre delen på gaveln. Det kommer nog se lite tråkigt och konstigt ut tror jag.  :-/

Får man fråga varför? Är det för att få loft, stor vind eller möjlighet att bygga övervåning?

EDIT: Har man saxtak eller ryggåstak, med lite höga fönster, ser det iofs inte lika tråkigt ut.. ;)
 
Jag tror inte att "HUS" menar taklutningen. ;) Det är snarare frågan om ett enplanshus med en tillbyggd vinkel i 45º i stället för det normala 90º. Eller? ???
 
Någon här på forumet bygger ett sådant hus dock ej enplans. Han hade problem med att få ihop takvinklarna, vill jag minnas. ::) Attan också att jag inte kan komma på vem det är. ::)
 
Roger B skrev:
Kanske den här?
Exakt! Tack! :D
 
Japp det är vi!

Men problemet med takvinklarna berodde inte på vinkeln utan på att vi har lite förskjutningar i våra huskroppar. Tyvärr kan man inte se huset än (det skulle komma innan semestern, men nu blir det först i augusti :() men man kan kanske få ett hum om hur det kommer att bli genom att titta på bilderna på de uppmurade/gjutna väggarna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.