Valet mellan TH och Myresjö är lätt TH alla dagar i veckan. Vid första anblicken så ser Myresjö trevliga ut, men nu när vi byggt ett hus (Götenehus) så ser man saker på olika sätt än vad jag gjorde innan jag hade någon erfarenhet av husbygge. Myresjö har mycket enkla lösningar och andas effektiv produktion om du frågar mig. Men Myresjö är riktigt duktiga på att rita tilltalande hus både ute och invändigt.
 
Tack för ditt tips!! Jag tror faktiskt att vi nog bestämt oss, utan att utreda frågan närmare. Vi har hört så mycket gott om TH och är väldigt nöjda med den - om än lilla - kontakt vi haft hittills med dem. Vi gillar deras höga grundstandard och har redan börjat välja i utbudet (fast vi inte ens har tomt än, hehe). Vi har också hittat ett hus i deras Wiseserie, som vi gillar väldigt mycket och som det känns som att vi kommer ha råd att bygga utan att behöva lägga alla våra slantar på boendet. Mycket hus för pengarna, är det vi upplever med TH och särskilt med deras Wisehus.

Så nu ska vi väl "bara" invänta våren då vi ska börja jaga tomt på allvar (och inte bara ägna oss åt fönstershoppingen på hemnet som vi gör nu), kontakta banken och TH och sätta igång processen på riktigt. (Det låter ju så enkelt... :p )
 
Lycka till med letandet efter tomt Minni :)
 
Tack! :D

Sen kan man kan ju hoppas att man hittar en tomt som det huset vi gillar passar på.:p Fast det blir nog inte så svårt att anpassa huset efter tomten, om jag uppfattat Trivselhus flexibilitet rätt.
 
Kolla på husföretagens hemsidor, Blocket och åk runt i områden som ni är intresserade av när ni letar tomt. I det område som vi bor så är det inte många tomter som kommer ut på Hemnet utan de blir sålda ändå. Husleverantörerna äger sällan tomterna de förmedlar och har inte heller någon juridisk rätt till dom så även om ni hittar en tomt på t.ex. Myresjöhus hemsida så kan ni fortfarande kontakta ägaren av tomten och se om ni kan köpa den direkt av denne för att fortfarande kunna bygga med TH.

Vår tomt förmedlades ursprungligen av Myresjöhus men vi kontaktade ägaren och erbjöd 30 000 till om kunde köpa den direkt genom honom istället för vi tyckte man fick väldigt lite hus för pengarna med Myresjöhus, allt var ju tillval.
 
Tusen tack för det tipset!!! Tanken hade nog inte slagit mig att man kunde komma åt en tomt på det viset. Så tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.