Vi har renoverat vardagsrummet och ska så småningom sätta upp högtalarna igen.
Men nu vill vi ju göra det ordentligt.
Kan man trycka in högtalarkablarna i väggen utan att göra för stor skada på de nya väggarna ? Eller ska man nöja sig med kabellister ?

Tacksam för input och tips.
 
Hade ju vara ganska enkelt om du tänkt på det lite tidigare....
 
Absolut, men anledningen till att vi inte gjorde det var att vi inte vet var tv:n kommer att hamna eftersom soffan ska bytas ut.
Men nu lutar det åt att sätta dem nära tv:n och helt enkelt dra in kablarna bakom..
 
om det är inner vägg kan du ju borra ett hål bakom högtalaren ca 30mm och ett mintre hål
nere bakom sockel på ca 20mm

Ta sen en tumstock i plast som du borrat ett 3mm hål i och trä ner den så att du ser den i hålet bakom sockeln trä sen in en dragtråd typ fk eller del av högtalarkabel om den passar o dra igenom, mycket pill men du får en oskadad vägg o dold installation
 
Är huvet dumt får kroppen lida.

Jag råkar veta att det inte är speciellt jobbigt att skruva ner några gipsskivor och dra några extra rör för högtalarkablarna.
 
MathiasS skrev:
Är huvet dumt får kroppen lida.

Jag råkar veta att det inte är speciellt jobbigt att skruva ner några gipsskivor och dra några extra rör för högtalarkablarna.
Du har tydligen inte läst inläggen, men tack för ett givande svar.

Tack för tipset tomlan. Ska ha detta in åtanke när jag ta ett sista beslut om hur jag ska göra.
 
samma här. ska lägga nya golv i rum uppe och lägger då ner allt av kabel från framvägg till bakvägg i golvet. men sen ska jag ju upp på vägg (yttervägg ). avskyr kabelkanaler. så någon med tips på något snyggt från golvlist och upp till högtalare/ projektor?

blir kanske täcklock med stereopluggar man ser på minhembio folk gör själv. men då sitter dom ju rätt över golvlisten :(
 
Dra dem på vinden.
 
snedtak så det är inte möjligt för mig iaf. ska för långt ner efter snedtaket med högtalarna. men tack, ska fundera lite på det!
 
Mina sitter endas i högtalaren och upp spänt med en enda klammer i golvlisten. Har man svårt med kablar som gärna vil böja sig av sig själva kan man värma och sträcka dem med hjälp av en hårblås.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.