KingHippo skrev:
Jag har samma. Mycket nöjd med dessa.
Såg intressanta ut de med.
Får åka förbi och kika hur de ser ut att lysa nån kväll på väg te jöbbe. :)
 
wanegardh skrev:
Okey.
Jag ger mig.
Blir dessa bra?

[länk]
Jag hade dom i mitt förra kök och dom funkar strålande!
 
msvensson skrev:
Jag har använt dessa [länk]. Diskreta släckta lyser upp på ett snyggt sätt och är ofarliga.
Alla som kommer hem till oss komenterar och gillar dessa.
Behöver man använda "hink" ovanför dessa vid montage i tak?
 
msvensson skrev:
Jag har använt dessa [länk]. Diskreta släckta lyser upp på ett snyggt sätt och är ofarliga.
Alla som kommer hem till oss komenterar och gillar dessa.
Plast skit... hur kan man göra en spot i plast ??
 
Leica skrev:
Jag monterade dit "Hide-a-lite spot mini-t 1w" i mina fönstersmygar och jag är mycket nöjd och de är dimbara och pottar behövs ej.
[länk]
Hur gjorde du för att få dem dimbara? Någon speciell converter?
Behövs inget avstånd alls uppåt till brännbart?
 
Jag har en trafo som heter HIDE-A-LITE LED DIMMER CONVERTER JOLLY och med den och en tryckknapps dimmer så fungerar det att dimra.
Elektrikern som moterade spottarna sa att spottarna ej blir så varma att man behöver ha några pottar så mina spottar är monterade direkt i fönstersmygara.
Jag har ej själv kollat med Hide-a-lite om man kan göra så men jag får väll lita på min elektriker.
 
Leica skrev:
Jag har en trafo som heter HIDE-A-LITE LED DIMMER CONVERTER JOLLY och med den och en tryckknapps dimmer så fungerar det att dimra.
Elektrikern som moterade spottarna sa att spottarna ej blir så varma att man behöver ha några pottar så mina spottar är monterade direkt i fönstersmygara.
Jag har ej själv kollat med Hide-a-lite om man kan göra så men jag får väll lita på min elektriker.
Vet du vilken tryckknappsdimmer du har installerad?
 
Tryckknappsdimmer är en Eljo-Trend som elektrikern monterade dit en fjäder så att brytaren går tillbaka till ursprungsläget. Då är deta bara att hålla inne knappen tills man är nöjd med ljuset och sen släppa.
 
Det funkar med en helt vanlig Trapp/1-polig brytare, med fjäder som gör den till en återfjädrande brytare, jollyn sköter dimmningen. Senast jag installerade detta fällde jag in Maxel's vita fasta 1w Plutospottar i fönstersmyg.
Riktigt fint resultat om jag får säga det själv ;)
 
Nackdelen med Jolly är att den alltid så mycket som den klarar av, det vill säga oavsett om den bara har 2W kopplat på sig så drar den ändå 20W om det är max för trafon. Jag kan mycket väl ha fel, men har för mig att det är så.
 
Ohej vad den skulle bli varm. 18w standby???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.