Hej,

Jag undrar om man kan byta ut elementen mot vattenburen golvvärme i villa västervik?

Tacksam för svar.

Mvh Malin
 
Villa Västervik är ett "containerhus" som byggs på sk torpargrund, därför kan du inte få golvvärme i denna typ av konstruktion (Undantaget badrum där de flesta kan leverera en golvvärmelösning). Alla hus som prefabriceras som "containers" och levereras av t ex Smålandsvillan, Älvsbyhus, Smart-Start med flera är alla av samma karaktär.

Vill du bygga ett hus där du kan få golvvärme måste du titta på hus som byggs med platta på mark, du kan köpa ett hus som byggs i moduler med färdiga väggar som sätts på plats eller helt i lösvirke. Då till en kostnad av ca 12.000-15.000 kr per kvadratmeter. 15.000 kr per kvadrat för hus upp till ca 120 kvadrat, sedan dalar priset brant för de sista kvadratmeterna.
 
Hej!

Det stämmer att vi inte har golvvärme i vårt sortiment. Söker ni ett hus med golvvärme så kan jag rekommendera vårt systerbolag Myresjöhus. Gå in på deras hemsida för att få mer information. Adressen är www.myresjohus.se.

Med vänlig hälsning

Ingela Bohrlund
Informationskontoret
SmålandsVillan AB
0589-186 81
 
Hej !
Om man köper huset för att färdigställa golv, tapeter och målningsarbete själv, kan man så lägga in ett sk. flytande värmegolv likt den typen som Villavarm förespråkar? Jag ser inga tekniska problem med golvvärme av den typen förutom om krypgrunden inte fungerar med uppvärmt golv.
Skulle en sådan lösning fungera?
 
Paul Halmstad skrev:
Villa Västervik är ett "containerhus" som byggs på sk torpargrund, därför kan du inte få golvvärme i denna typ av konstruktion (Undantaget badrum där de flesta kan leverera en golvvärmelösning). Alla hus som prefabriceras som "containers" och levereras av t ex Smålandsvillan, Älvsbyhus, Smart-Start med flera är alla av samma karaktär.
Kan man inte ha gjuten platta till Smålandsvillan?
 
Det stämmer inte att alla hus med krypgrund enbart kan ha radiatorer. hjältevadshus kan fås med vattenburen golvvärme enl min säljare.
 
vill minnas att även Smålandsvillan löser detta numera.
 
JaR skrev:
Hej !
Om man köper huset för att färdigställa golv, tapeter och målningsarbete själv, kan man så lägga in ett sk. flytande värmegolv likt den typen som Villavarm förespråkar? Jag ser inga tekniska problem med golvvärme av den typen förutom om krypgrunden inte fungerar med uppvärmt golv.
Skulle en sådan lösning fungera?
Detta är inget vi kan utföra. Denna lösning är anpassad för betongplatta.

Med vänlig hälsning

Ingela Bohrlund
Informationskontoret
SmålandsVillan AB

 
Nelly83 skrev:
Kan man inte ha gjuten platta till Smålandsvillan?
Vi kan endast placera våra villor på krypgrund/torpargrund.

Med vänlig hälsning

Ingela Bohrlund
Informationskontoret
SmålandsVillan AB
 
kalle kk skrev:
vill minnas att även Smålandsvillan löser detta numera.

SmålandsVillan kan inte utföra detta.

Med vänlig hälsning

Ingela Bohrlund
Informationskontoret
SmålandsVillan AB
 
Så har den säljaren jag varit kontakt med också sagt. Det är ofta så att man kan ändra senare och även få hjälp med kontakt till entreprenörer som brukar jobba tillsammans med husbolagen. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.