Hej

Funderar på att köpa mig ett spabad och sätta i uterummet som är delvis oisolerat,altangolvet är av trall som ligger på 195x45 och 145x45 reglar och står på plintar så frågan är om det håller för spa't som väger ca 1200kg med vatten i?
Kommer det bli mycket kondens i rummet?
Kan man göra ett 3 fas uttag utav en vanlig kontakt?
 
Man kan inte göra ett 3 fas uttag av ett vanligt, du måste dra nytt från elcentralen eller befintligt 3 fas uttag.
 
Grannen har gjort detta och det immar värre än fan på rutorna. Sen fryser det till isbark.
 
I samband med att vi köpte vårt nuvarande hus så var vi och tittade på ett hus med stort uterum och ett spa i rummet. Det rummet var nog iofs isolerat. De hade bananplantor i krukor i rummet, och enl. uppgift blev det ätabara bananer på dem.

Det säger ju en del om fuktnivån i rummet. Huset hade varit uthyrt och allt var nyrenoverat/ målat inför fösäljningen. Jag blev lite misstänksam över att allt var nymålat, jag riktigt såg framför mig hur fukten från uterummet hade letat sig in i huset och kondenserat på de kallare väggarna i huset.
 
Hm,det kanske inte är en så bra ide att ha ett spa i uterummet,men man kan ju alltid öppna upp när man badar!?
 
solbadaren skrev:
Hm,det kanske inte är en så bra ide att ha ett spa i uterummet,men man kan ju alltid öppna upp när man badar!?
eller sätta in ventilation?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.