Hej, tänkte inreda min Hyreslägenhet med en liten Bastu med måtten Längd 140cm Ljup 60cm och Höjd på upp till 250cm, va ska man ha för panel o hur sätts den fast, vart kan man köpa bra o billigt? Aggregat finns ju från Tylö kompakt men finns det prisvärdare alternativ. Finns det mer o tänka på?

Tack på förhand...

//M
 
Jag är inte med riktigt, ska man stå i bastun?
60cm låter trångkt för att få plats att sitta´, så länge man inte sitter en på varsin sida & tittar mot varandra. är det så det ska vara?
 
*yonna: Den juridiska biten fixar jag, det va inte det som va min fråga

*CarMan: Nä tanken är väl o sitta på ena sidan o aggregatet på den andra

Får väl förfina min fråga lite, altså vad min hyresvärd säger eller hur ja ska sitta i den är inte vesäntligt, frågan är material hur ja fäster o aggregat m.m.

MVH //M
 
Swedbergs har en badrumsbastu med liknande mått
 
Hemmakatten
Kolla på www.compactsauna.com. De har bastumoduler för badrum. En del tar dessutom inte större plats än ett vanligt badkar. Verkar vara mkt enkla att montera också.
 
Som sagt har svedbergs en som dock har något större mått (som ett badkar). Du får tänka på att 60 cm är 10 cm smalare än ett vanligt badkar, och kommer nog att vara extremt svårt att få plats i.

Svedbergs bastu är mycket prisvärd och extremt lättmonterad (tar en snickare ca 3 - 4 timmar), dessutom vansinigt snygg med slät ekvägg istället för traditionell panel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.