Hej,

har hittat en tomt, kanonläge, kanonpris, avlopp o va klart! :D Det är en lokal lösvirkesbyggare som har den, kollade med honom om vi kunde köpa en lösvirkesbyggsats o låta honom sätta i hop det, inga probs. Nu till en liten fråga som kanske kan vara svår att svara på. Vad är rimligt pris för detta arbete(finliret gör jag själv, tex färg, tapet, golv osv). Huset kommer med all sannorlikhet att bli ett souteräng med ca 100m2 boyta i ovanplan samt ca 60m2 boyta i botten. Har fått ett pris på grund inkl golvvärme exkl markarbete från huslev. 160000:- inkl dörrar o fönster, är detta bra eller inte? Ursäkta alla "dumma" frågor men frågar man inte så får man inget veta.

Tack på förhand!
 
Kan du förklara bättre vad du får för 160.000:-, en grund med dörrar och fönster??
 
Jag har inte spikat ngt ännu men fått ett riktpris på ca 160000:- som sagt, då ingår bottenplatta med golvvärmerör, källarväggar och snickerier till källarplanet, inga markarbeten i övrigt. Det är så jag uppfattat det hela i alla fall. Jag är precis nybörjare så jag har mkt att lära och suger åt mig av all info jag kan få, och det bästa är ju från folk som faktiskt har gjort liknande.

Vad ska vi få med i en grund? Detta med isolering under plattan, räcker det med 200 eller ska man ha 300?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.