Kan man lägga klinker på en heltäckande typ heltäckningsmatta? den är nog av filt den är limmad och känns väldigt svår att få bort.
 
nej. . kommer bli för stora rörelser under klinkern och fogarna kommer spricka.. skär upp en del av mattan med kniv och bryt upp resten med kofot så ska du se att det släpper
 
Nej det måste vara ett hårt underlag, helst gips eller betong. Träskiva går i nödfall om det är stadigt reglat under men man får räkna med att det kan spricka.
 
Har faktiskt sett konstruktionen klinker på heltäckningsmatta i verkligheten.
I ett badrum! :)

Nya ägaren såg sig tvunger att göra om, hehe.
 
Hyr en mattbortagare, enkelt och effektivt.
 
OMLAJA skrev:
Har faktiskt sett konstruktionen klinker på heltäckningsmatta i verkligheten.
I ett badrum! :)

Nya ägaren såg sig tvunger att göra om, hehe.
Låter som en engelsman varit i farten.
 
Det är inte en riktig matta så att säga, den är grön, och kanske kallas för konstgräs, men det är inte något mjukt ludd. matttan ligger direkt på betonggolv i källaren, men jag antar att jag ändå måste ta bort den?
 
Albatros skrev:
Det är inte en riktig matta så att säga, den är grön, och kanske kallas för konstgräs, men det är inte något mjukt ludd. matttan ligger direkt på betonggolv i källaren, men jag antar att jag ändå måste ta bort den?
Ja det måste Du om Du vill göra det här på rätt sätt och om Du vill vara säker på att det håller och fungerar som tänkt.
 
T
Hyr en stor mattstripper, kostar inte många kronor!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.