Hemmakatten
Det är hemskt, fruktansvärt!!! Budgivningen fortsätter imorgon!!! :-/ Vi är genomsvettiga av stress o nervositet. :-[ Återkommer i mrogon.
 
Hemmakatten skrev:
Det är hemskt, fruktansvärt!!! Budgivningen fortsätter imorgon!!!  :-/ Vi är genomsvettiga av stress o nervositet. :-[ Återkommer i mrogon.
Meeeeen vilka jobbiga ena! Mina tummar har dock somnat sedan länge så jag fortsätter att hålla dem... ;D
 
Det jag inte förstår är varför du talar om för alla här att tomten finns, den är kanonfin även om priset är långt ifrån nivåer i Östergötland. Tänk om du nu får fler intressenter?

Lycka till men låt det inte gå er åt huvu't i budgivningen!
/Calle
 
Hemmakatten
Det blir ingen tomt. :'( :'( Vi hoppade av. Det var fortfarande idag 3 st + oss kvar. Och de andra har uppenbarligen mer pengar o är mer envisa. Men, det var kul att drömma ett tag. Nu behöver jag bara en hjärnkirurg som kan operera bort minnesbilden av tomten (lobotomi kanske ;D ), annars kommer vi ju aldrig vilja köpa en annan. Får väl också be Marlene att plocka bort den här tråden om ett par dagar (efter det att alla läst om vårt nederag :-[ ) så man slipper bli påmind varenda gång man går in på forumet.
::)
 
Åh va trist...
Vi ska alla den vägen vandra.
Ibland drömmer jag om tomten på Muskö vi hade på gång för ett antal år sedan; ett äkta örnnäste på toppen av ett berg, dryga 7000 kvadrat med 270 grader vida havsutsikt.
För 540.000.......

Allt var klart med säljaren, men den gången var det banken som strulade:
-"Ni kan få låna till fritidshus men ni får inte bygga där. Tyvärr."
Eftersom säljaren hade köpare på rad bakom oss hann vi inte byta bank innan den var borta.

Aldrig mer SE-banken. På den tiden skulle det bara vara företagskunder där och jag kan sätta en peng på att de hade någon inofficiell policy som sa att man skulle vara så otrevlig som möjligt mot privatkunder så de tog sitt pick och pack. Vilket många också gjorde. När deras fina företagare hade konkat var det inte lika roligt längre, numer är de ju så charmiga så....mutter....

Men det är ju forntid nu. När allt kommer omkring så hittade vi ju drömstället till slut och är egentligen väldigt glada att det blev som det blev.
Jag är säker på att det kommer att bli så för er också - och alla er andra som letar med ljus och lykta efter Tomten.
 
Hemmakatten skrev:
Det blir ingen tomt.  :'( :'( Vi hoppade av. Det var fortfarande idag 3 st + oss kvar. Och de andra har uppenbarligen mer pengar o är mer envisa. Men, det var kul att drömma ett tag. Nu behöver jag bara en hjärnkirurg som kan operera bort minnesbilden av tomten (lobotomi kanske ;D ), annars kommer vi ju aldrig vilja köpa en annan. Får väl också be Marlene att plocka bort den här tråden om ett par dagar (efter det att alla läst om vårt nederag  :-[ ) så man slipper bli påmind varenda gång man går in på forumet.
::)
Näää..... :'( Vad TRÅKIGT!!! S***t och f******p också!!! Hoppas verkligen att nåt ÄNNU bättre dyker upp sen!!! :-/
 
Näe..... :( Vad synd !!!

Förstår att du är besviken, man hinner långt i tankarna och drömmarna när man hittar ett sånt ställe !!

Hoppas ni snart hittar en ny drömtomt !!!!

/ Kicki
 
Trist :'(! Lider med er...men livet måste gå vidare...just nu känns det botten...men då kan det bara bli bättre. ;) Eller som min kompis brukar säga: Det är bara till att bryta ihop och sen gå vidare! ;)
 
Trist.

Å andra sidan är jag glad att ni inte rycktes med och satte er i en omöjlig ekonomisk situation...
 
Hemmakatten
Tack alla för medkännande OCH kloka svar. :D . Tänk vad många fantastiskt fina människor det finns här på forumtet. ;D ;D (inte för att jag tvivlade tidigare iof. ;D). Tack, tack, det värmer!!!
Säljer nu huset först (6/6) o ser vad vi får o letar sen vidare efter annan tomt.
 
Vi har nog alla våra missade affärer man saknar. Själv så köpte jag inte en tomt med fritidshus på på en ö utanför Vaxholm (475 tusen gick den för om jag minns rätt)

Kan hålla med KarlXII om SEB :p När jag skulle lägga om mitt lån verkade det omöjligt - Enda raka var att - bokstavligen talat - gå över gatan till Nordea och flytta över lönekonto etc dit, vips allt gick hur bra som helst!

(Tips till SEB! Det är lättare att behålla en kund än att hitta en ny 8) ! )
 
Hemmakatten, kollade du upp vad tomten gick för till slut?
 
Hemmakatten
Tomten gick för 2,4, trodde den skulle gå upp mer....

Vi har inte haft några som helst problem med banken (HB). Har mycket bra kontakter med dem o vi ses nog som goda kunder (o dessutom så har jag jobbat som ekonomichef i flera företag som just haft HB som företagsbank vilket också underlättar...). Tvärtom så vill de gärna låna ut mer än vad vi själva har lust att låna men man vill ju gärna göra något annat än att bo och själv vill jag i framtiden inte jobba så mycket som jag gjort tidigare=mindre inkomster, det finns ju annat i livet än arbete. Bygga hus t.ex. ;D ;D ;D
 
Hej, det där är allt lite klurigt. Man önskar något med hela kroppen och så blir inträdesbiljetten enorm och alltför övermäktig. Inte ovanligt att man flyttar fram sina gränser allt eftersom saker och ting utvecklas. Det tror jag gäller i många sammanhang, inte bara i fastighetsaffärer. En tomt som utropas till 1,2 och sedan hamnar på 2,4 är det dock lite tufft att köra på, åtminstone med vanliga inkomster. En kompis köpte en kåk som började på 2,8 och slutade på 3,5. Han skall i princip låna rubbet. Jag tror inte det är så sunt. Mycket blir då på marginalerna och man blir mycket sårbar rent ekonomiskt i alla fall.

Lycka till med nästa ställa hemmakatten hälsar ingvar

PS. Vi hade tur tror jag med vår tomt i högt söderläge och med havsutsikt på Värmdö. Det var fastpris, ingen mäklare och ingen budgivning. Vi tingade tomten, snackade med banken och köpte den sedan. Alla var nöjda, ja åtminstone vi och säljaren.
 
Hemmakatten
I sthlms-området anser mäklarna att taxeringsvärdet är helt värdelöst. Denna tomten som vi var intresserade av har ett taxvärde på 400´och försäljningspris blev 2.400´. Dvs. ingen relation till varandra. Dessutom är priset nog (har inte kolla just på tomte, (utan krav på stranskydd 100m, på denna norra (lite avlägsna, men ändå 25 min från Brommaplan med bil) med all säkerhet inte högt! :p utan alldeles normalt 8) för en sjötomt på Mälaröarna. Men tack för tipset, o har du sjötomter i bakfickan så hör av dig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.