Jag har möjlighet att köpa en fabriksny Milwaukee PH 26 X borrhammare http://www.milwaukee.se/int/sv/sv_p...99DBCC8C12577EC0034B3AF?OpenDocument&nav1=pro till ungefär halva priset (kostar annars runt 2700 här i landet vad jag kan se). Är det ett bra köp, någon som kan rekommendera (eller varna för) den? Eller finns det bättre köp i prisklassen 1000-1500 kr?

Jag har behov av att (förutom trä) då och då kunna borra i betong, tegel och kanske någon enstaka sten, och min gamla 450 W Black&Decker borrmaskin är liksom inte tillräckligt bra.
 
Hej! Tycker det verkar som ett vettigt köp!

Jag har aldrig provat deras slagborrmaskiner, men har jobbat väldigt mycket med deras tigersågar, av olika modeller, både nyare och äldre, superba maskiner som tål väldigt mycket!

mvh
 
Köp!

Jag använder en sån och för dina ändamål kommer den funka bra.
 
Tackar, maskinen är nu inköpt och jag hoppas den kommer att vara till både nytta och tillfredsställelse.
 
Jag har också kollat lite på denna borrhammare. Har du hunnit att skapa dig ett första intryck av den som du kan dela med dig av?

/Niclas
 
Jag har än så länge bara använt den för att ta upp ett gammalt igenmurat ventilationshål i källargrundmuren. Det gick alldeles utmärkt, betydligt bättre än min gamla borrmaskin. Maskinen känns gedigen utan några glapp eller någon "plastighet". Följde med två olika (snabbt utbytbara) chuckar, en för SDS+ och en för "vanliga" borrar. Än så länge är jag nöjd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.