Hej, nån som har nån koll på vad detta träslag kostar per kvm?Har fått för mig att det är dyrt men det kanske är fel.Tänkte om nån av er som huserar här lagt in det och ville delge mig=)
 
Såg idag pris på Golvpoolen i Malmö för 599- /kvm.Det var mycket snyggt,speciellt med svarta skarvar.Vill nog ha...men funkar det med golvvärme?Och...har vi råd???
 
kolla med närmaste junckers-ÅF för junckers har sådana golv både i skeppsgolvsvariant och vanlig.
 
Skall du ha laminat eller trä ?

Laminaten i merbau kostar ca 119 - 249 kr kvm2 och finns i välsorterade byggvaruhus t.ex K-Rauta
 
RilleRock
Ett billigt alternativ: 8)

teak3.jpg

teak4.jpg
 
vill ha trä=) kollade med Forbo Forshaga och de ville ha 620 kr per meter..hehe.Som byggbudgeten ser ut just nu med markarbeten som kostade ca 100 för mycket så får man väl se hur det slutar.Men visst är det jättefint..
 
ojdå..nu hamnade mitt svar under sambons namn.=)
 
Leta lite på nätet...det är stora prisskillnader på alla träslag, även på Merbau, mycket av priset har ju att göra med om det är trestav eller hela 'plankor' osv...
Merbau tål iaf golvvärme vet jag och är dessutom ett av de hårdaste träslagen.
 
Tjockleken gör också skillnad. Jag har sett merbau hos många tillverkare, och den största prisskillnaden tycker jag berodde på tjocklek och om det var en- två- eller trestavs parkett.
 
14 mm trestav sarek är det som gäller.Har hittat ett bra pris (Sveriges lägsta?) hos en firma.398 kr/kvm.Åh,jag längtar tills huset är klart och jag får lägga in mitt fina golv.Lägger in länken om nån vill se hur det ser ut,det jag vill ha.
http://www.scanticgolv.com/index2.asp

ni får gå in på 14 mm, sen merbau.
 
Jag kan rekommendera rappgos Merbau.
http://www.rappgo.se/.
Minns inte priserna då det var så många år sedan vi köpte.Vi skall köpa igen om några månader.Men om du testa att ringa dom så kan man få bra pris på det . Ett par kompisar köpte sitt nu för straxt under 400:- har jag för mej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.