Hemmakatten
Kan inte sova utan bara måste berätta för alla intresserade (0 personer?) om TOMTEN!!

Långsmal, 30x80meter, sjötomt, 30 m strand på Färingsös västra sida, med västsydväst läge (=sol hela dagen), hus runt omkring, både fritids- o permanenthus, tallar o björkar o gamla äppelträd med en sluttande gräsmatta ner mot stranden, Ekerö kommun i Sthlms län.
Massor med folk som tittade men det är vi vana vid. Var på husvisning för ett tag sedan o la bud. Av 100 besökande var det 2 som var intresserade. Man kan ju alltid hoppas att det är likadant nu..... :p :p

En av dem som var där pratade Rolf (maken) med. Han är/var en av Ericssons toppdirektörer som nu blivit petad neråt/uppåt/neråt, nå strunt samma, högre lön har han i alla fall och snubben är nån slags rådgivare/handledare till Svanberg, vd:n. En sån typ plockar ju naturligtvis betalningen ur byxickan..... Han var där för att göra en investering eftesom han menar att priserna kommer att stiga. Försökte säga att tomten var ju så långsmal så det blir svårt att bygga. och så ligger den ju lite avigt till...... Har man honom att konkurrera med så är det väl kört.

Har i alla fall lagt ett bud, egentligen långt över vad vi har råd med. Dreglar, får ha-begär, VILL HA!!! ::) ::). Får väl bygga en friggebod att bo i . Eller varför inte två, en att sova i o en till kök o badrum. Vi ahr tittat efter tomt o hus i nästan ett halvår o denna tomt är den första JAG VERKLIGEN VILL HA.
Önska mig lycka till!! OCH håll tummarna!!!
 
Var tvungen att gå in o kolla. Verkligen fint!!

Lycka till!
 
Hemmakatten
Vadå?? Har du hittat tomten på hemnet eller så? Trodde inte jag var så tydlig i min beskrivning. men eftersom du nu lyckats hitta den, visst är den fin som du sa!!!!!

Men, men ,men....... Har just nu min negativa, depressiva timme o tror aldrig vi kommer att få den....

Få och få! Köpa för dyra pengar är vad det handlar om!!!

 
Hemmakatten
;DVar var det ni köpte tomt? I Sthlmstrakten, eller? Har svårt att tänka mig samma situation för oss. Detta är en avstyckad tomt o ägarna har inga kostnader för denna utan väntar väl bara på bästa budet, vare sig det kommer i morgon eller om en vecka. Men hoppas kan man ju alltid!! ;D
 
Hemmakatten
Vad är en ericsson T10?
 
Hemmakatten
Som du förstår är det inte jag utan maken som jobbar på Ericsson. Själv är jag bara en enkel ekonom som ärver ungarnas avlagda mobiler, fn en Nokia 3310 (finns de att köpa nu för tiden?)
Men Tyresö, det är ju superattraktivt!! Hur lyckades ni med den affären?? Ett stort grattis!!
 
Hemmakatten
Önskar att det legat 100 kubik skräp på tomten! 20 containrar o lite arbete så hade det varit borta. Men tyvärr så var gräset alldeles lagom grönt, gullvivorna blommade, äppelträden var beskurna, inte minsta lilla pappersbit låg o skräpade o tom garaget o förrådet som vad de enda byggnaderna som stod på tomten var i ypperligt skick...
 
Hemmakatten
Tomten är nog bara att glömma..... :'( :'( Vårt bud är nu överbjudit av två stycken med 100´. Plus att det är ytterligare personer som vill vänta tills i morgon med att lägga bud eftersom de skall kolla med kommunen först.
Snyft, snyft säger jag bara. Den kommer nog att bli jättedyr! Frågan är hur pass billigt hus man kan bygga?? Det slutar väl med en fantastisk tomt med en friggebod på.....
 
Åh vad spännande !!!

Jag håller mina tummar stenhårt för att alla andra hoppar av eller att de får nej av banken ! ;)

Sjötomt är min dröm så jag förstår att du haft svårt att sova !

Lycka till !

Kicki
 
Hemmakatten
Än hänger vi med, o banken har sagt OK. Idag gäller det, sista dagen för budgivning. Håll tummarna!!

Yonna: Hittar inte den stora tomten du pratade om, varken på hemnet eller bovision. Var finns den?
 
yonna skrev:
Håller tummarna för dej idag!
Jag också, båda två! ;D
 
Kom igen katten, sälj av lite grejer för att lösgöra pengar....

Behöver du verkligen bilen???

Är verkligen TV viktigt???

Vad kan du få för en händig make;)

Hoppas så det knakar att du lägger in världens längsta primalskriksja här ikväll...
 
Hemmakatten
Du är verkligen skön, Nix!! ;)

  • Tv: n behöver jag inte! Tittar på den kanske 1 gång per månad. Tv-avgiften insparad!! Säkert 2´per år.
  • Bilen, nja, vi har två, min är GAMMAL o vi skulle behöva en till sonen. Tomten ligger på landet liksom, visserligen bara 200 meter till busshållplatsen men ändå
  • Maken, joo, han är ju som du (var inte du ingenjör) o "ingenjörer kan själva!". Både intelligent o händig,betingar säkert ett högt pris! Men hur ska jag kunna bygga själv till en rimlig kostnad utan honom? O så värmer han ju så gott under kalla vinternätter....;) Och vem ska jag då koka kaffe till mig på morgnarna?
  • Sonen tar studenten i vår o rycker in i januari.Möjligtvis skulle man ju kuna tänka sig att utnyttja honom som oavlönad arbetskraft.;D DET borde spara en del pengar!
  • O strand är det ju, så fiska kan man ju....Säkert några aborrar i månaden. O blodpudding är ju gott :-X
  • Kom på att jag har en annan son som är arbetslös. Han måste omedelbart utnyttjas ;D . Risken är väl att han redan fått jobb när det är dags att bygga....

    Från att ha sagt max 1,5 för en tomt är vi nu uppe i max 2!?! Sanslöst, eler hur!! Och sista budet ligger strax där. Fortsättning följer i morgon o det är fortfarande 5!! personer kvar i budgivningen. Ser dystert ut. Men, jag vill väldigt gärna ha tomten så jag är beredd att bygga mindre hus.... (TRE friggebodar kanske vi kan ha råd med);D
 
Hemmakatten skrev:
Från att ha sagt max 1,5 för en tomt är vi nu uppe i max 2!?! Sanslöst, eler hur!! Och sista budet ligger strax där. Fortsättning följer i morgon o det är fortfarande 5!! personer kvar i budgivningen. Ser dystert ut. Men, jag vill väldigt gärna ha tomten så jag är beredd att bygga mindre hus.... (TRE friggebodar kanske vi kan ha råd med);D
:surprised:Gastkramande spänning! :surprised:
 
Hemmakatten skrev:
Men, jag vill väldigt gärna ha tomten så jag är beredd att bygga mindre hus.... (TRE friggebodar kanske vi kan ha råd med);D
Om man bara ritar huset "rätt" så tycker jag att det är en kanonidé att bygga i etapper.
Om man förbereder alla installationer etc så går det galant.

Och jo, jag är visst ingenjör, säger de. Och ekonom...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.