Skulle vilja ha lite hjälp med ca pris på att göra en torpagrund till Smålansdvillan Västervik ca 100kvm . Jag har en helt plan tomt som är uppfylld med sprängsten. Så det som behövs är att fylla på med lite grus/makadam och att gräva ur för VA och el som finns framdraget till tomt gränsen ca 8m till från grunden. Så kan nån hjälpa mig med en höftning vad det kan gå på?


 
Ingen som har nåt förslag på vad detta kan kosta? ingen som har gjort torpagrund/krypgrund nyligen som har ett ungefärligt kvadrat meterpris?
 
Titta på träder om älvsbyhus, dar hitter du manga svar om ämnet
 
Hej Rudbeck, jag kan bara hitta en tråd med Älvsbyhus och den får jag inte ut något om priset för en krypgrund?
 
Jag funderade på att bygga Stora Katthult och fick en offert på markarbete + grund på 225 tkr. Där ingick även ett bedömt behov av fyllnadsmaterial.
Däremot stod det inte klart om grävning för El/vatten ingick.
Detta kanske kan hjälpa dig att få en viss uppfattning.
 
Har fått ett pris på bara för själva krypgrunden och grusning av gångar till huset och uppfarten på 160.000kr. Jag tycker det är för mycket för en redan schaktad tomt som är helt plan.
Jag ska ta in lite offerter från andra företag, men tänkte kolla om det var nån annan här på forumet som hade en aning om vad det kan kosta? eller om det redan var ett bra pris.
 
Hejsan
Räknade lite lätt på materialet till en torpargrund på ca 102 kvm.
Fick det till ca: 27500:-, vad shackt och massorna kostar har jag ingen koll på.
Smålandsvillan tar rejält betalt för sina krypgrunder.
mvh Håkan
 
Finkel skrev:
Hejsan
Räknade lite lätt på materialet till en torpargrund på ca 102 kvm.
Fick det till ca: 27500:-, vad shackt och massorna kostar har jag ingen koll på.
Smålandsvillan tar rejält betalt för sina krypgrunder.
mvh Håkan

Hmmm.... Gör smålandvillan det? Har för mig att de inte gör det men brukar rekommendera en lokal grävare.
Vi är på väga att bygga ett Lamhult och vår kalkyl för mararb. grund ligger på 140 K kr.
Samma siffra som man kan hitta på Smålandsvillans hemsida(prova "bygg ditt eget hus").
Fast jag undrar om det ingår grund till garaget i det briset...noope, troligtvis inte...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.