vi har äntligen skrivit kontrakt med modulenthus, hur lång tid tar det till bygglovet är klart? erfarenheter?
 
2-3 månader är rätt normalt i Stockholm. Jag kan tänka mig att det går snabbare i mindre orter.
 
När solen är uppe lite längre och man börjar känna vårvittring då börjar sommarens husprojekt snurra i huvet.
Under senvintern och våren har de som mest att göra och då kan det ta ett par månader. I januari februari kan du komma undan med ett par veckor.
 
Hej
Vi bygger också Modulenthus, Dalby 2.
För oss tog det bara två veckor, men det har jag förstått efter läsningen här är VÄLDIGT kort tid. Vi blev riktigt förvånade när ett godkännt bygglov bara damp ner i brevlådan. Fast, vår säljare blev nog ännu mer förvånad... :surprised: Oj vad han fick jobbapå. Han trodde det skulle ta några månader.
Detta var en mindre ort utanför Göteborg. Det är nog väldigt olika från kommun till kommun - tyvärr!

Hoppas att det går bra hos er!

MVH Saren
 
Vi lämnade in vår ansökan i Augusti förra året, Fick bygglov förra veckan. Ibland tar det tid!!!!
 
Som tidigare skrivits så är det väldigt olika från kommun till kommun. Ring och fråga din kommun så får du veta ungefär.

Själva fick vi visserligen svaret att det tar 8 veckor trots att vi bygger helt inom planen och inga grannar behöver tillfrågas. 1½ vecka efter att vi lämnat in bygglovet kom ett kuvert från kommunen som fick mig att gå i taket eftersom jag förutsatte att de ville ha kompletteringar.

Döm om min förvåning när det var ett beviljat bygglov som fanns däri :surprised:

Så nu har vi också fått brådis att välja kök, takpannor, stuprännor, handfat, färg på fönster, golv och allt det där andra som vi trodde att vi hade 8 veckor på oss att göra....

Vi bor i Tyresö (söder om sthlm)

 
Bygglovet tar ca 2 månader det är överklagan tiden som är värsta tiden att sitta och vänta på!!! ???
 
Svaret på frågan är alltså allt från 1 vecka till flera månader..
Men oftast snabbare på mindre ort, så bra!
Då borde det kunna gå enligt planerna. :)
 
Eslöv skåne, ca 3 veckor i december :)
 
Garagebygge i Gävle, 8 arbetsdagar :)
 
har vänta sedan November iof utanför plan men ändå! kommunen verkar göra allt för att det ska ta tid och kosta så mycket pengar som möjligt! totalt oförmögen att vara det minsta serviceinriktad, efter ett samtal idag så blev dagen förstörd, handläggaren har tappat bort synpunkter från miljökontorer så man får ringa dit osv osv mm mm!! -ja ni förstår ju på vilken nivå det ligger, man kan ju bli riktigt less för mindre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.