Hej på er vad ni änn gör så var väldigt vaksamma när det gäller alfa stenhus , dom har väldiga problem med sprickor o läckage o höga driftskostnader pga otäta hus
 
Alfastenhus 556682-8868 heter numera PXTZHOK i Malmö AB och är i konkurs, vad jag kan se.
 
JoLa1 skrev:
Alfastenhus 556682-8868 heter numera PXTZHOK i Malmö AB och är i konkurs, vad jag kan se.
Projektet i Klågerup har ny exploatör då Alfa Stenhus endast finns kvar som varumärke.
 
jockebyggare skrev:
Hej på er vad ni änn gör så var väldigt vaksamma när det gäller alfa stenhus , dom har väldiga problem med sprickor o läckage o höga driftskostnader pga otäta hus
Vet du något mer om det? Vilken del av konstruktionen är det som får sprickor i sig och vad är det som är otätt? Ska man även passa sig för samma konstruktion från andra leverantörer kanske?

Jag har varit väldigt entusiatisk över deras koncept men detta låter ju oroväckande :O

Med tanke på att Alfa gått i KK så stämmer det du säger säkert, men det vore bra med lite mer info och referenser, folk blir lätt misstänksamma när en ny medlems första inlägg klagar på ett husföretag utan att ange några referenser eller mer info.
 
Anna-Panna

Hur går det? Det verkar stå still. Var där i helgen men tycker inte att det har hänt något. Hoppas att allt är ok. Man blir ju lite nervös när man ser vad de skriver. Tackar för en uppdatering.

Trevlig sommar!
 
Lisenfisen!
Alfa Stenhus är inte längre entreprenör i området - huruvida de gått i kk eller ej får stå osagt. Alltså ny entreprenör vilket givetvis har tagit tid att organisera. Mer än så vet jag inte.

Hur går det för er? Har ni hittat något annat?

Trevlig sommar själv!
 
Istället för att lägga pengarna på sin kärnverksamhet verkar AlfaStenhus ha sponsrat en hästtävling inte så långt innan konkursen inleddes och de skriver att de tänker göra det igen enligt en uppdatering (http://www.alfastenhus.se/nyheter/80.html) som de gjorde på sin hemsida häromdan: "Falsterbo Horseshow 2010 blev en succé, precis som vi väntat oss och ni kommer även att finna oss där 2011".
Känns som att det inte kan vara så billigt att vara med där, visserligen måste man ha marknadsföring men man kan undra om det verkligen är det som ger mest reklam per krona.. Låter iaf som de tänker ombilda företaget på något sätt då de säger att de tänker sponsra samma tävling nästa år igen..
 
Kan nu informera den som är intresserad av det uteblivna projektet av Alfa Stenhus i Klågerup, att det är Smålandsvillan och Myresjöhus som tagit över...Så nu ska det väl äntligen bli grannar...
 
Angående vad som hänt med alfastenhus så ringde jag till AlfaStenhus häromveckan, nya ägare har köpt varumärket och fabriken i polen och kör vidare och är igång sen 8 månader tillbaks. De kör samma konstruktionsystem som tidigare men har en lite anorlunda struktur på bolaget som förhoppningsvis håller bättre.
 
rickardg skrev:
Istället för att lägga pengarna på sin kärnverksamhet verkar AlfaStenhus ha sponsrat en hästtävling inte så långt innan konkursen inleddes och de skriver att de tänker göra det igen enligt en uppdatering ([länk]) som de gjorde på sin hemsida häromdan: "Falsterbo Horseshow 2010 blev en succé, precis som vi väntat oss och ni kommer även att finna oss där 2011".
Känns som att det inte kan vara så billigt att vara med där, visserligen måste man ha marknadsföring men man kan undra om det verkligen är det som ger mest reklam per krona.. Låter iaf som de tänker ombilda företaget på något sätt då de säger att de tänker sponsra samma tävling nästa år igen..
Ja, jag har också hört mig för. Det är alltså de nya ägarna som har köpt varumärket. Så de har inte med gamla alfa stenhus att göra (Klågerup). Så vi kan inte klaga på Alfa stenhus längre utan på de gamla ägarna ... Fast om det är otätt är det väl montörerna som slarvat.
 
Jag har pratat med Alfa Stenhus. Klågerup har de inget med att göra över huvud taget.

Om det är otätt har inte byggarna följt bygganvisningarna.
Det nya bolaget Alfa Stenhus Construction skickar alltid med en byggledare för att förhindra byggfel/slarv av oseriösa byggare. De har byggt andra hus i Williams Trädgård och Kristineberg Park. (Åk och kolla, det har jag gjort) Där är det inga problem alls. Det gäller alltså att verkligen för oss att välja bra seriösa byggare och kolla att de som bygger vet vad de gör.
Eftersom de bygger många stall och ridhus försöker de vara med på hästtävlingar, det är ju deras kunder. (Bökebergs Arena är ju ett bygge som är rätt känt ). Tydligen väljer toppeliten inom ridsport Alfa Stenhus pga deras bra väggar.
 
De verkar ha ändrat fokus nu mer på stallbyggnader, innan var det bara en kort notis på hemsidan om att de kunde göra det men efter ägarbytet har de mer info om stallbyggande, så nu framstår det som mer logiskt med sådan sponsring ja.

Den nya inriktningen kanske beror på att Bökebergs gård är de nya ägarna av Alfa stenhus (Så nyheten på Alfa Stenhus hemsida om att "Bökebergs Gård har beställt ytterligare stall till deras Arena." innebär att moderbolaget köper från sitt dotterbolag)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.