Du menar med barnen som går upp, tar på sig själva och är på glatt humör? :D
 
Mycket intressant och mycket vill ha, men hur ofta brukar ni byta sida med varandra i sängen (lite OT)? Vi har aldrig gjort det.
 
Kan man få slippa det? Verkar oerhört stressigt. Tydlig magkatarrskänsla där vid toalettspegeln. :|
 
Jag kallar mig ogärna för teknikfientlig, men ibland är det svårt att låta bli. Sådär tom är sällan min köksbänk. Kan pekskärmsköksbänken skilja på att man pekar på den och att man lägger en paprika på den? Hur många program startas när man drar disktrasan över? Redan idag kan man se hur värmen på spisen ändras när potatisen kokar över så att det stänker på kontrollerna. Jag tror helt enkelt inte på konceptet att kombinera en pekskärm med avställningsyta. Tekniken är givetvis intressant, men man bör välja med omsorg vad man använder den till.

Erik
 
En framtid där busskuren är fri från rökare, åh jag längtar!
Men även det andra lockade :)
 
Johan Gunverth skrev:
Kan man få slippa det? Verkar oerhört stressigt. Tydlig magkatarrskänsla där vid toalettspegeln. :|
Vafalls!? De var ju Apple on steroids!! :wow:
 
Vilka här använder GPS för att hitta till sitt kontor...?

Jag studerar men jag använder dock inte GPS för att hitta till skolan.

Och som Johan Gunverth skrev: att redan vid badrumsspegeln få meddelanden från jobbet...
 
Man behöver bara skruva den här verkligheten ett snäpp till så har man en farsartad parodi på modern teknik. Tänk när man borstar tänderna och stänker på spegeln och när man försöker torka bort det har man skickat ett mail med en videofilm av sig själv, naken och yrvaken, till samtliga adresser i adressboken.
 
andersmc skrev:
Man behöver bara skruva den här verkligheten ett snäpp till så har man en farsartad parodi på modern teknik. Tänk när man borstar tänderna och stänker på spegeln och när man försöker torka bort det har man skickat ett mail med en videofilm av sig själv, naken och yrvaken, till samtliga adresser i adressboken.
Ha ha ha, tack för dagens bästa skratt! d^_^b
 
Fantastiskt med datorer som vet vad man vill göra och gör rätt ;)
 
Problemet med intelligenta system är att de tenderar att fungera illa tillsammans med intelligenta användare. Eller bara när de utsätts för en situation som inte programmeraren tänkt på.

Erik
 
Avemo skrev:
Jag kallar mig ogärna för teknikfientlig, men ibland är det svårt att låta bli. Sådär tom är sällan min köksbänk. Kan pekskärmsköksbänken skilja på att man pekar på den och att man lägger en paprika på den? Hur många program startas när man drar disktrasan över? Redan idag kan man se hur värmen på spisen ändras när potatisen kokar över så att det stänker på kontrollerna. Jag tror helt enkelt inte på konceptet att kombinera en pekskärm med avställningsyta. Tekniken är givetvis intressant, men man bör välja med omsorg vad man använder den till.
De nya stora pekskärmar som är på väg ut på marknaden (t ex svenska Flatfrog) är något helt annat än pekkontrollerna till spishällar. Det är nog inte särskilt svårt att få den att skilja mellan en disktrasa och ett finger. Att man har prylar på bänken är ju inte konstigare att hantera än att man måste röja en bit för att få plats med morgontidningen. Om hela bänken är en skärm kan man ju använda vilken del man vill och ha prylar på resten.
 
Belaruz skrev:
Vilka här använder GPS för att hitta till sitt kontor...?
För många bilpendlare är det nog motiverat med en navigator som håller reda på köer, trafikarbeten etc. Fast den delen av filmen var väl inte särskilt nyskapande, navigatorer med pekskärm är ju vardagsmat.
 
f91jsw skrev:
För många bilpendlare är det nog motiverat med en navigator som håller reda på köer, trafikarbeten etc. Fast den delen av filmen var väl inte särskilt nyskapande, navigatorer med pekskärm är ju vardagsmat.
Fast handen på hjärtat; vem använder dessa funktioner egentligen. Taxichaufförer, budbilar och räddningstjänsten, kanske. Pöbeln nyttjar den enbart för att hitta till köer och kunna slippa lite arbetstid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.