Har precis köpt en JABO Smara 15 kvm och letar hantverkare för att sätta ihop den. Har fått en offert på 28000 kr och då ingår ROT-avdrag (ej ok). Väntar in andra offerter men måste veta vad som är en vettig kalkyl.
 
Synd att du inte fått svar, skulle själv vilja veta denna kostnad! Kanske kan du idag svara på hur du löste frågan och vad priset blev? Tacksam för svar
 
Med färdiga väggsektioner?

Gissning med överdrift:

Resning väggar, samt takstolar, 8-12 timmar
Råspont, mapp, stör/läkt, 8 timmar
Pannor, 4 timmar
Totalt 24 timmar (á 440 ink = 10 560:- minus rotavdrag 5 280:)

Sen tillkommer grund, i form av plintar, leca eller platta.
Lite spik&skruv.
 
Får man affärer liknande din offert, dvs 56 000, så kliver jag in i Friggebodbranschen i morgonbitti.


Om du nu inte begärt platta med 300mm isolering, kantelement och golvvärme.
 
Vilken bump vi gjorde hulingen! :)

Såg inte det, sorry.
 
Jag vet inte vad en "bump" är! Och inte heller vad är det Johan OLinda är sorry för att han inte såg?
 
:) bump är... Man "bulmpar upp en tråd" på ett forum. Trådarna hamnar ju längre o längre bak om ingen skriver i den. Men sen rätt som det är så har någon sökt upp en tråd, och det göra ett inlägg. Då är den uppe i dagsljus igen. Det var som hände. Kolla trådskaparens datum för inlägget.

Hajjaru eller dimridå?
 
Bra att få lite uppdatering i sitt ordförråd, ja det var lustigt att vi bumpade nästan samtidigt men det var väldigt bra svar du gav, synd bara att inte TS svarar också!
 
Låter helt sinnessjukt att det ska kosta så mkt, det är ju ändå färdiga väggsektioner...
Kanske vore intressant att kika på Timell o co som sätter ihop en Jabo Funkis 15m2: http://www.hemmakanalen.se/1.1081446/2009/07/06/friggebod_15_m_utan_bygglov en bit ner finns det länk till klippen från äntligen hemma..

Förövrigt håller vi just på att kika på att låta en gymnasieskola bygga en lösvirkesfrigga till oss och då tar de endast betalt för material, de gör det som ett examensjobb för elever typ tror jag.
 
Får man göra ROT-avdrag för friggeboda?
 
Nä, inte nybyggnad, däremot om eller tillbygnad av befintlig friggebod. Hårkyveri tycker jag det är. Man kan ju va lite kreativ med fakturorna bara....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.