Har öppnat ett valv mellan vardagsrum och matsal.
I vardagsrummet kommer jag behålla det befintliga massiva trägolvet (ska slipas om och lutas).
Hur ska jag resonera när jag köper nytt golv till matsalen?
Försöka hitta en liknande färg eller bryta av totalt?
Tapeter och tak är samma i båda rummen.

Tacksam för alla tips och resonemang.
Vad tycker du är snyggast?
 
Ja, det verkar inte vara så många som har några åsikter ang. detta, så då får du väl mina först som vanligt, så kan de väl sågas eftersom ;).

Jag skulle resonera så här om det var mitt hus, om du ändå ska slipa ner det gamla trägolvet ordentligt så startar du ju med en trären yta vilket ger goda (för att inte säga utmärkta) möjligheter att lägga ett massivt, men nytt trägolv i samma träslag (antagligen gran eller fur) som behandlas på samma sätt samtidigt, hittar du liknande dimension så OK, om inte det gamla är alldeles för smalt ;), för isf. skulle jag strunta i bredden på originalgolvet och gå på lite bredare plank på det som ändå ska köpas nytt.
Blir enhetligt och snyggt och åldras på samma sätt framöver :).

Annars vete katten vilket annat träslag som blir snyggt ihop med lutat :-/

MVH :)//Christina.
 
Tack för svaret. Men jag kommer inte lägga plankgolv... har inte lust att bryta upp den gamla råsponten då bråka med mellanväggar och annat står därpå.

Blev så att jag köpte ett billigt klickgolv i lackad ek. (natur), detta hade de på tillbud på lokala byggmarknaden. Tror att det kan bli snyggt då det bryter av lagom mkt från det gamla.

 
byggimpert skrev:
då får du väl mina först som vanligt, så kan de väl sågas eftersom ;).

Jahaja, det gick ju osedvanligt fort ;D ;)

Blir säkert bra, Lycka till med läggningen.

MVH :)//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.