Har nu lagt trägolv i köket. Köpt våtmatta att lägga under diskbänk och vitvaror...men måste väl ``svetsa´´ skarv + hörn?
Var kan man hyra en ``svets i Stockholm? ...Helst vill jag inte anlita golvläggare igen...pengarna är slut :(
 
T
Funkar inte ett vanligt läckageskydd lika bra?
 
Menar du plastkar som ställs under diskmaskin och kyl/frys - så tror jag dessa behövs...också. ?
 
T
Micofido skrev:
Menar du plastkar som ställs under diskmaskin och kyl/frys - så tror jag dessa behövs...också. ?
Men det räcker med endast plastkaret, det ställer du ju direkt på golvet!
 
Vaa..räcker det med plastkaren direkt på trägolvet? Då har jag blivit lite lurad..kanske?
/Mia
 
Micofido skrev:
Vaa..räcker det med plastkaren direkt på trägolvet? Då har jag blivit lite lurad..kanske?
/Mia

Kanske lurad? Köper man färdiga läckageskydd från exempelvis Ikea så är de just färdiga och behöver bara ställas under vitvarorna.
 
Micofido skrev:
Vaa..räcker det med plastkaren direkt på trägolvet? Då har jag blivit lite lurad..kanske?
/Mia
Eehhh... JA det har du tyvärr... :blushing:

Läckageskydden har ju uppvik bak och åt sidorna så ev. läckage söker sig framåt så man ser det och kan stoppa problemet...

Dessa skydd kostar typ runt 150-200:-...
 
B
faktiskt bättre med plastmatta.
 
Om jag nu är feg och vill ha ´´både hängslen och bälte´´ var i Stockholm kan jag låna/hyra grejen man svetsar ihop skarv med?
Har försökt på många ställen men utan resultat.
/Mia
 
B
svårt att svetsa utan riktiga grejer. testa med lödpenna och/eller varmsluftspistol. kanske testa fylla i med limpistol
 
Tack för tipset, ska prova de grejerna. Synd att du bor så långt bort...:)
 
byggare henke skrev:
faktiskt bättre med plastmatta.
Då tycker jag du kan utveckla detta och förklara VAD som är bättre med plastmatta ! :rolleyes:
 
Om hörnen är dolda borde det duga med någon typ av fogmassa
tex. Tec7.
 
B
paul-staffanstorp. du får använda hjärnan och tänka själv.
 
Låt oss anta att Paul-Staffanstorp använt hjärnan och räknat ut varför - Kan du då för mig, som icke-kunnig och icke-hantverkare berätta varför jag ska lägga platsmatta under mina vitvaror i mitt nästa kök? Satte in nytt i somras och kör med de vanliga "baljorna" av plast som man lägger under...
Utan att ha räknat ut svaret på ditt påstående så måste jag säga att jag litar fullt på "baljorna" och inte kan se nån anledning till att hålla på med platsmatta utöver det vanliga golvet...!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.