Vill ni ha titlar eller inte?

  • Antal röster
    249
  • Omröstningen stängd .
phl skrev:
Röstade på C men är inte jättenoga med hur titelskalan utformas. Flera förslag togs ju upp i förra tråden, nedan listar jag några jag tyckte om:

- Skala relaterad till posterna såsom Nykomling, Småpostare, Storpostare etc
- Skala plockad ur något husrelaterat såsom virkesdimensioner, spik, etc. Kan bli lite krystat
- Pluppskala med 1-5 pluppar, kanske med färgvariationer
Från början tänkte jag låta bi att rösta, eftersom man har valt tre alternativ. Bättre vore att först rösta på två alternativ, titlar eller inte, och därefter om titlar väljs, rösta om hur titlarna skall utformas. Som det är nu med 3 alternativ kan man säkert bli oense om hur utfallet skal tolkas, oberoende av vad det blir.

I linje med den tanken valde jag till sut att rösta på C, som ett tydligt "jag vill ha titlar". A är också ett "jag vill ha titlar" men med tillägget att man vill ha de titlar som fanns. Enda alternativet "vill inte ha titlar" är alternativ B. Som om det blir större än A och C tillsammans är vad majoriteten vill.

Utforminingen av titlar kan vara många, phls förslag är helt ok.

--- Mats ---
 
Röstade C. Dock vill jag hitta på min titel själv...
 
AnneFi
Jag vill vara amatör :)
 
Kunde inte bry mig mindre...
 
Jag röstar på ett användarstyrt system som antalet "har hjälpt", "bra svar", "tack" etc jämte det totala antalet inlägg.
 
Jag röstade på alternativ 3. Fast kan dock inte bidra till några specifika exempel just nu...
 
Mats Bengtsson skrev:
Från början tänkte jag låta bi att rösta, eftersom man har valt tre alternativ. Bättre vore att först rösta på två alternativ, titlar eller inte, och därefter om titlar väljs, rösta om hur titlarna skall utformas. Som det är nu med 3 alternativ kan man säkert bli oense om hur utfallet skal tolkas, oberoende av vad det blir.

--- Mats ---
Du önskar alltså, med ett fint ord, en kontrapropositionsvotering. Äntligen fick jag anävndning för ett fint ord jag lärde mig 1984! :wow:
 
Bo.Siltberg skrev:
Jag röstar på ett användarstyrt system som antalet "har hjälpt", "bra svar", "tack" etc jämte det totala antalet inlägg.
! Räkna antalet "TACK" som bara TS kan dela ut.


Titlar?
Man ska kanske låta de som vill välja med ett kryss ifall de vill ha gammal eller ny titel.
 
Uppenbarligen var det ett felaktigt beslut att ta bort titlarna då bara en dryg tredjedel vill detta........

och sedan som jag påpekat tidigare, låt inte inläggsräknaren snurra för inlägg i delforum typ detta eller Övrigt...
 
Mimmi_74 skrev:
Tycker det räcker med "inga titlar" för det stora flertalet medlemmar och "moderator" för dessa.
Håller med ovan skribent!
 
vojma skrev:
Kunde inte bry mig mindre...
+1, medlem moderator och administratör täcker 99.9% av alla registrerade konto'n.
 
Jag efterlyser Linje Fyra i omröstningen - nämligen, "Det spelar ingen roll". :D
Eftersom titlar gavs per automatik baserat på antal inlägg och inte utifrån prestation, har det aldrig varit något jag personligen brytt mig om. Ämnet liknar storm i ett vattenglas.

/Sandlådelöjtnant av första graden <--- Kan jag få den?
 
isolde skrev:
Ämnet liknar storm i ett vattenglas.

/Sandlådelöjtnant av första graden <--- Kan jag få den?
Men ändå anses det så viktigt att det var motiverat att skicka ut ett PM om att gå in och rösta. q(;^;)p

Borde inte krutet läggas på något viktigare?
 
Nimajneb skrev:
Uppenbarligen var det ett felaktigt beslut att ta bort titlarna då bara en dryg tredjedel vill detta........
Omröstningen är inte över än. Den pågår fram till onsdag kl 9:34. Jag är t ex nyfiken på Mikael_Ls svar. Han har inte röstat än. Har vi tur kommer det fram ett nytt superbra titelförslag som alla tycker om.
 
Saknar ett alternativ att rösta på : D) Spelar ingen roll
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.