Jo, det är något som slår till o från hela tiden, låter som pistolskott. Det måste ju finnas något som gör att det håller en jämn temperatur, för det går att ställa in antal grader man önskar. Aggregatet kan inte spruta ånga hela tiden, då kommer man själv att gå upp i rök, därför gissar jag på en magnetventil. En duschkabin är ett litet utrymme, och inte särskilt tätt eller isolerat, och då aggregatet blåser in het ånga, så trycks denna ut ganska snabbt genom dörr o takventil. Har jag monterat ihop kabinen fel? Ok aggregatet går inte hela tiden, men i vart fall varannan minut. Ok jag lyssnar gärna till förklaring, om något är fel, för jag tillhör dem som inte läser monteringsanvisning.........för då får man aldrig ihop en sån här pjäs, HAFA, 22.000:- den har även radio, men den har aldrig fungerat, den har även något tropisk regn ! = förstorad dusch i taket = djävla trams
 
Redigerat:
fungerar det att sätta in ett ångaggregat i en bastubyggsats? Vad krävs för ventilation?
 
A
Bastuaggregat installlerat. Det blev ett Tylö SO 8 med större stenmagasin (30kg), håller just på och "bränner" in det. I morgon blir det bastubad på riktigt, med badkastning och öl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.