Jag är nyfiken på hur många som råkat ut för byggfel och blivit tvungna att använda sin försäkring, och hur många har blivit nekade pengar.

Skriv gärna lite detaljer oxå så man får en bra bild av vad som har hänt.

/Rickard
 
Mikael_L
Då antagligen ingen kommer svara här, i och med att du frågar vilka som fått nyttja byggfelsförsäkringen ... ;)
Så kan jag iaf lägga ut en video från tuben som handlar lite om BFF, iaf.
http://www.youtube.com/watch?v=cQW3_pArYys

Egentligen sökte jag ett uttalande från försäkringsbolagets representant som sändes i ett TV-program ang BFF. Men det hittade jag givetvis inte. (En ren chansletning med tuben alltså)
 
Hmm, ja, jag kanske skrev rubriken fel då.

Men nån mod kanske kan ändra den till "Har du råkat ut för byggfel?"

Så kanske vi får se ett antal som inte har fått ut nåt i alla fall. :)
Jag ska se programmet nån dag, tack.
 
Mikael_L
Nädå, jag tycker rubriken är lämplig.
För den andra är ju inte bra heller, typ alla har väl råkat ut för byggfel, i någon grad. :)
 
Mikael_L skrev:
Nädå, jag tycker rubriken är lämplig.
För den andra är ju inte bra heller, typ alla har väl råkat ut för byggfel, i någon grad. :)
Äh, nu är du bara besvärlig. ;)

Jodå, men det skulle vara intressant o veta hur mycket problem det faktiskt är med försäkringen. Man hör folk som säger att ingen nånsin har blivit ersatt för byggfel. Men kan det verkligen vara så?

Iofs skulle man kunna kolla med förs bolagen själva.
 
Mikael_L
Ricken skrev:
Man hör folk som säger att ingen nånsin har blivit ersatt för byggfel. Men kan det verkligen vara så?

Iofs skulle man kunna kolla med förs bolagen själva.
Tror du verkligen dom skulle svara? :)

Denna PDF http://svt.se/content/1/c6/63/15/50/utfall_forsakringsbolag.pdf
Som stod att finna i den programlänk jag skickade, antyder väl i alla fall en del utbetalade belopp.
Lite märkligt är att Bostadsgaranti's driftskostnad är lika stor som premieintäkterna.
Dvs alla premier går bara de till försäljnings och förvaltningskostnader. ;)
 
Mikael_L skrev:
Tror du verkligen dom skulle svara? :)

Denna PDF [länk]
Som stod att finna i den programlänk jag skickade, antyder väl i alla fall en del utbetalade belopp.
Lite märkligt är att Bostadsgaranti's driftskostnad är lika stor som premieintäkterna.
Dvs alla premier går bara de till försäljnings och förvaltningskostnader. ;)
Det kanske beror på vilken stol man sitter på.
 
Mikael_L skrev:
Lite märkligt är att Bostadsgaranti's driftskostnad är lika stor som premieintäkterna.
Dvs alla premier går bara de till försäljnings och förvaltningskostnader. ;)
Det beror ju på att de hade stora fasta driftskostnader 2000-2002, innan verksamheten kommit igång ordentligt. 2009 gjorde de stor vinst.
 
Vi har råkat ut för en massa fel och vi försöker få Gar-bo att gå in MEN vi får kämpa en massa och har hittills fått betala 30 000 för fler besiktningar . Idag skulle de ta ett beslut så imorgon får vi väl reda på vad de beslutat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.