Hej hur gör man en snygg takskarv mellen 2 rum som blivit 1 nu.
Vi har gjort öppet mellan kök och vardagsrum och taket är lagt efter väggarna är gjorda.
Har funderat på en bräda med spotlights i.

Hur har ni andra gjort? Jag kommer även ha detta problem i ytterligare ett rum så tips mottages mer än gärna!
Gärna bilder på lösningar också!

/S
 
Nån idé ifrån någon?

/S
 
Beror lite på hur det ser ut.. fortfarande väggar runt om? bara gjort en större öppning mellan kök och vardagsrum?
 
Nej har tagit bort en hel vägg mot vardagsrum.
Väggen som är borttagen är 385cmm gick ändå från yttervägg till en ö där kyl och frys ska stå.

/S
 
Jag har en sådan där övergång mellan två tak som tidigare har varit i var sitt rum och där har jag sågat till en skiva MDF bred nog att täcka mellanrummet d v s där väggen har varit (samt ett par cm in på vardera taket men det beror på att båda taken var trasiga och fula i kanten). Jag fräste en liten hålkäl längs skivkanten, för att jag tyckte att det blev snyggare än en hög, tvär kant, men det beror väl på vad som passar in i stilen i övrigt.

Att fälla in downlights i den hade inte passat hos mig men annars låter det inte som en dum idé om det funkar praktiskt (jag tänker t ex på plats för såna där "burkar" ovanför om det behövs).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.