Hej!

Har precis skickat in bygglovet och behehöver hitta en kvalitetsansvarig tills vi ska ha vårt förstsa möte.
Undrar om det är någon där ute som var supernöjd med sin kvalitetsansvarige. Vill gärna ha någon som inte bara gör det den skall utan kollar lite på hur huset byggs samt kollar så att huset olika delar är gjort på fackmannamässigt vis.

Skriv gärna hur mycket ni fick betala.

Tacksam för svar.
 
Tyvärr är kvalitetsansvarig ett felaktigt namn på vad funktionen egentligen innebär. KA skall se till att de formella kraven på kontrollplaner osv efterföljs. Dvs inget egentligt ansvar för att huset byggs fackmannamässigt. Jag tror att man skall ändra namnet till kontrollansvarig i stället för att mer likna den funktion som den utgör.

Det finns säkert KA som även utöver den egentliga KA-rollen även kan ta på sig inspektörsfunktion mot en högre kostnad.
 
Det är en KA jag är ute efter. Men vad jag har hört så kan dessa även agera kontrollant.
 
Absolut, bara man tar med det i förfrågan! Så inte KA tror att han "bara" skall vara KA utan även agera som kontrollant/inspektör också!
 
Jag kan rekommendera Jonas Karlsson, aikonsult i Laholm.
Tel 0707 727 484. jonas@aikonsult.se

Vill minnas att jag har betalat ca 10000.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.