Jag tycker det är bra såhär.

Jag passade dock på att uppdatera min profil-info lite...
 
Redigerat:
S
Jag gillade idéen om att trådskaparen skulle kunna ge en positiv poäng till medlemmar som givit dem ett bra svar. Visst kommer de med hög poäng få större auktoritet men det är ju så fall för att de är duktiga och inte för de skrivit många inlägg.

En annan kul idé med dessa poäng skulle vara att en medlem fick 1 poäng att dela ut efter sina första 100 inlägg. Denna poäng kunde han lägga på en person som han anser vara den som är mest hjälpsam. Hittar personen en som är ännu bättre så får han så fall flytta sin poäng till den personen istället. Då blir poängen mer värda och svårare att få och dessutom att behålla.

Antal inlägg kan vara intressant för ens forumprofil men det behöver inte synas i trådarna. Däremot tycker jag att såna med under låt oss säga 50 inlägg borde ha "Nykomling" för risken är att någon registrerar sig och ger dåliga tips bara för att jävlas och folk inte märker att det är ett nyregistrerat forumtroll.
 
Om nu titlarna är en funktion av antalet inlägg så bör man ju i konsekvensens namn ta bort även denna information.

Allvarligt talat har jag svårt att förstå fokuseringen på detta när det finns ett oändligt mycket större problem att lösa.
 
Huvudet på spiken, väl talat (hade det funnits en "Gilla"-knapp skulle jag tryckt på den)!
 
Redigerat:
Jag tycker att det är OK att ta bort titlarna eftersom det ofta blir diskussioner om detta. Att någon har titeln Forumgud missförstås ibland även om det är strikt kopplat till antal inlägg. Jag som driver ett annat forum har valt att göra narr på hela forumkulturen och där får forumisterna aningens mer förnedrande titlar ju mer de postar:

b_rank0.gif0 blåa smurfar, Mindre Miniormedlem
b_rank1.gif1 blå smurf, Miniormedlem
b_rank2.gif2 blåa smurfar, Juniormedlem
b_rank3.gif3 blåa smurfar, Fullvärdig medlem
b_rank4.gif4 blåa smurfar, Seniormedlem
b_rank5.gif5 blåa smurfar, Lätt Forumberoende
r_rank0.gif0 röda smurfar, Delikat Forumberoende
r_rank1.gif1 röd smurf, Banlonpolodiggare!
r_rank2.gif2 röda smurfar, Intrikat Forumberoende
r_rank3.gif3 röda smurfar, Penibelt Forumberoende
4 röda smurfar, Övertrassligt Forumberoende
5 röda smurfar, Sannolikt Ensamstående
Därefter: Smurfmupp!

Det viktiga är ju att ha kul på forumet och inte haka upp sig på titlar! Ovan titlar funkar bra på mitt forum iaf.
 
Skönt att titlarna är borta!
Nu saknas bara att få bort antalet inlägg också. Jag har inte på något forum sett att kvaliteten på inläggen ökat i takt med antalet. Att man tillbringar mycket tid på forumet istället för att bygga gör ju inte att man ger bättre svar.
 
mycke_nu skrev:
Om nu titlarna är en funktion av antalet inlägg så bör man ju i konsekvensens namn ta bort även denna information.
Neeeejj! vänta iallafall en liten stund till, jag vill känna mig stolt när jag hamnar i 1000-klubben d^_^b
 
Ingenjören skrev:
Försvann signaturerna i inläggen samtidigt som titlarna?
Vet inte men sista dagarna har jag lagt märke till att jag inte såg några signaturer längre. Gick in på inställningar -> Redigera alternativ och upptäckte att "Visa signaturer" var urkryssat. Det är jag rätt säker på att jag inte har gjort själv. Kanske något default som har ändrats..?

Hur som helst, kryssar man för där så ser man signaturer igen.
 
Hej!
Jag kan förstå att när man driver ett forum, vill man ha så många inlägg som möjligt. Därför ger man flitiga medlemmar titlar som uppmuntrar till att göra många inlägg.
Ser jag Forumgud så tar jag inte inlägget på så stort allvar eftersom det är en användare som gör inlägg i varenda tråd utan att tillföra något matnyttigt i tråden.
Ett exempel kan vara om någon frågar om t ex vedkamin. Då kan svaret bli: "Jag har ingen erfarenhet,av vedkaminer men jag tycker det o det ..."
//Bosse
 
Alltså, jag fattar fortfarande inte den stora strävan efter att ha en titel, samla poäng eller få betyg, kan någon förklara varför det ska vara så viktigt?
Personligen så strävar jag hellre efter att få beröm IRL istället, bland familj och vänner.
 
Glufsglufs, nu motsade du dig själv lite. Om du bara vill ha beröm av familj och vänner IRL så skall du ju genast logga ut och enbart prata med dem.
 
Dalbotös skrev:
Glufsglufs, nu motsade du dig själv lite. Om du bara vill ha beröm av familj och vänner IRL så skall du ju genast logga ut och enbart prata med dem.
Nu hänger jag inte med, kan du vidareutveckla? Har jag krävt beröm av dig eller någon annan här eller vad suktar du efter?
 
Glufsglufs skrev:
Nu hänger jag inte med, kan du vidareutveckla? Har jag krävt beröm av dig eller någon annan här eller vad suktar du efter?
Jag vet inte vad andra menar. Men du får beröm av mig. Tack för alla fina tips.
Viserligen var dessa riktade till andra, men jag hade stor nytta av din hjälp.
 
kamilenski skrev:
Jag vet inte vad andra menar. Men du får beröm av mig. Tack för alla fina tips.
Viserligen var dessa riktade till andra, men jag hade stor nytta av din hjälp.

o du får beröm av mig, för att du syns mest av alla, vad du skriver om läser ja tyvärr inte men när ja kolla nu på dina startade inlägg så har du startat en ny tråd varje eller varannan dag en bra tid tillbaka.

det måste ju vart för att få högre status under ditt namn? erkänn :wow:
har tyvärr inte läst denna tråden helt så har inte sett din ställning till forumnamn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.