Har fått en offert på sprängning på 565 SEK /m3 (inkl moms) i stockholm

Är det ett OK pris? Någon som har sprängt nyligen?

//M
 
Hemmakatten
Vi sprängde nyligen, Betalade 30' vitt för en dags sprängning. Det var tre (3) sprängningar, med ca 15-20 borr(spräng)hål i varje sprängning. Vi hade inga grannar inom 50-metersradien, så besiktningar slapp vi. Minst 4(fyra) lastbilslass körde vi iväg.
För sprängningen körde de hit en mkt stor sprängare-o kompressor på lastbil dagen innan. En extra lastbil kom med sprängmattorna. Priset för oss känns mkt rimligt.
 
För att kunna bedöma priset måste man först veta om det är en kubik fast berg eller? Ingår borttransporter, lastning etc etc?
mvh stenhus05
 
Jag har lite samma fråga. Vi har en bit av en knalle som ska sprängas ner. Sprängstenen ska bara flyttas typ 10m åt sidan för att jämna ut tomten lite. Vad bör man betala per kubik tro?
 
Hö9 skrev:
Har fått en offert på sprängning på 565 SEK /m3 (inkl moms) i stockholm

Är det ett OK pris? Någon som har sprängt nyligen?

//M

Hej M,

Får man fråga vilket företag du använde dig av vid sprängningen? För närvarande håller vi på med att leta företag som kan ge en bra prisoffert för sprängning på en svåråtkomlig kuperad bergstomt.

Vänligen, Bella
 
Jag har fått en offert på 562 kr/m3 (3500 enheter). Total summan är ca 400 000 kr eftersom det finns andra kostnader som tillkommer. Jag undrar också om det är rimligt.
Jag känner inte andra företag dessutom hussäljaren rekomenderat det. Kan nån tipsa mig.

/Z
 
Hej :)
När är det aktuellt ?? Nu eller ?
/Rick
 
Vi betalade 350kr/m3, ren berg, i Gbg-trakten-

TyraMyra
 
Jag sprängde 225 enheter (påbörjade m3) för 575 kr/enhet inkl moms. Till detta kom en massa pengar för bortforsling av sprängstenen. Jag behövde bli av med 230 ton som kostade 250 kr/ton inkl moms. Sedan blev det lite pengar för grävmaskin osv.

Kaj
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.