Försvann signaturerna i inläggen samtidigt som titlarna?
 
Ola78
Zynx skrev:
Som någon uttryckte det, tittlarna tillför egentligen inget mer än lite färg till forumet...
Någon som kan vara och i mitt tycke är trivsamt, sedan om det skall heta Forumdgud eller vad det nu är, är något helt annat.

Ta benämningar utan direkta värden i sig, ex färger. Man börjar på en kulör och efter ett tag hamnar på nästa... Eller namn på något annat bygg relaterat, verktyg, dimensioner på virke... låt fantasin flöda, då det inte är något mer än en kreativ färgsättning.
Håller med, något byggrelaterat som sätter lite färg på forumet. T ex som nybörjare är man en bräda, sen planka, sen regel och sist en bjälke när man hållit på ett tag. Mina 5 öre i diskussionen, men jag tyckte också det var lite roligt med titlarna.
 
Varför är det så viktigt att visa "status" på ett forum? Lite tonårshävdning över det hela tycker jag. Titlar överlag känns ju lite 50-tal. Medlemmarna både vet och lär sig vilka som ger rellevant info i det dom söker ändå.

Men det är min åsikt det som VD, företagsledare, verksamhetsansvarig och elinstallatörstekniker utanför forumet :) :) :) ;)
 
Jag tycker titlarna är kul. I "verkligheten" är jag inte mycket för titlar. Men jag tycker det är kul när jag i ett seglarforum kan bli kapten fast det mesta jag frågar om är båtfärger och båtinredning och att man här kan bli något annat fast jag är rätt värdelös så fort det kommer till något praktiskt.

Fast man kan ju hitta på lite roligare titlar som t.ex. "Spikar sig inte längre på tummen" som nivå 2 och "Står på händerna på stegen när jag målar" och "Kan bygga hus av kopparspik" som höga nivåer.

Sedan får man ju inte lägga in någon prestige i det där eller tro att det är någon form av poäng på hur duktig man är utan bara som en kul grej.
 
Ett par, för vissa, viktiga anledningar har ju getts tidigare i tråden :)
 
Men kan man inte göra så att dom som vill ha någon typ av titel kan ha det och dom som ogillar det kan ha sin avstängd? Lite halvkompromiss sådär.... :)
 
A
För forumet som sådant kan de existerande titlarna ha sitt berättigande. Det kan locka folk att försöka nå högre nivåer och därmed generera forumaktivitet och ett forum lever på sin aktivitet. Naturligtvis genererar detta incitament också icke önskvärd aktivitet, som t.ex. intetsägande inlägg som postas bara för att personen vill nå högre nivå. Men på det stora hela skapar titlar baserade på antal inlägg incitament att vara aktiv.
 
Min tes är att de medlemmar som postar många korta (och i vissa ögons meningslösa) inlägg inte drivs att göra detta för att uppnå en högre titel. Snarare är det andra personliga drag som spelar in.
 
Nu när det blev en rad över kanske där skulle kunna stå "Inlägg per dag:" någonstans istället?
Om det nu intresserar nån?
 
Jag tycker att det är kul med någon form utav titel, om de gamla skall införas igen eller nya komma till spelar ingen större roll men som sagts tidigare så tillförde dom lite färg... :)
 
Tycker det är onödigt och ganska fjantigt med sådana titlar (kanske för att jag mest är på forum där sånt inte finns). Det säger inte så mycket när man är ny heller, "forumgud" kan ju vara något sorts vip-medlem eller funktionär, en gud brukar ju kunna påverka en hel del... En gudfader, en som i filmen, kan ju ha samma roll... "Senior" tycker jag är ett ord som syftar på ålder, jag förknippar det med någon som varit här länge eller är gammal, inte någon som postar mycket. Det är först när man varit ett tag på forumet och sett vilka titlar som finns som de börjar bli mer begripliga.

Antal inlägg tycker jag också är ganska ointressant, det enda som kan vara bra att veta ibland är väl om någon är helt ny på ett forum, men det kan ju lika gärna visas med en "Nykomling"-skylt under namnet första månaden, när man har under 100 inlägg, eller nåt. Om folk har 256 eller 5682 inlägg skiter jag i.

Jag har inte varit här så värst länge men har ändå hunnit se vilka som är allmänna storpostare och vilka som skriver mycket i vissa ämnen, det märks ju liksom på andra sätt än på siffran under namnet...
 
Antal "Inlägg: xxxx" talar sitt klara språk. Ingen mening med titelering mer än tex för admins och moderatorer.
 
Per Eskilsson skrev:
På flera medlemmars begäran har vi plattat ut titlarna i forumet så att vi nu inte längre heter Gudfader, Forumgud, Nykomling osv. Anledningen till denna förändring är att titlarna misstolkades ibland.
Det var på tiden! Tackar. Föreslår i stället en räknare där "har hjälpt" antal gånger, där bara TS får möjlighet att ge poäng!

Nu blir det mer rättvisa.
 
Tippen skrev:
Jag tycker att det är kul med någon form utav titel, om de gamla skall införas igen eller nya komma till spelar ingen större roll men som sagts tidigare så tillförde dom lite färg... :)
Apropå att tillföra lite färg tycker jag däremot det vore trevligt om fler hade avatarer, det gör det lättare att känna igen folk dessutom. (Ja, jag borde så klart skaffa en själv också!:D Vet inte vad det ska vara på den bara...:blushing:)
 
Wagner skrev:
Apropå att tillföra lite färg tycker jag däremot det vore trevligt om fler hade avatarer, det gör det lättare att känna igen folk dessutom. (Ja, jag borde så klart skaffa en själv också!:D Vet inte vad det ska vara på den bara...:blushing:)
Wagner hmm
Weber? Då hade jag kunnat tipsa dig :)

Vill man ha en titel är det bara att göra egen Avatar "GUD". Valet är nog fritt.

Antalet gånger man hjälpt ngn vare mycket bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.