Har tidigare irriterat mig på att maximala antalet mottagare för PM varit begränsad till en 4-5 personer. Detta blev ju inte bättre av att ni ställt ner gränsen till två(2!) mottagare. Jag skulle se att gränsen snarare är runt tio. Har flera gånger haft behov att skicka meddelande till flera medlemmar i samband med verktygsträffar och liknande. Något att fundera över kanske?
 
Jag håller med phl.
Jag antar att begränsningen finns av en anledning, tex att man inte skall kunna utnyttja PM funktionen till att skicka SPAM. Men är det verkligen ett stort problem? Om begränsningen skulle ligga runt 10, som phl föreslår, så borde det ändå förhindra massutskick tycker jag.

Att det nu skulle vara begräsnat till endast 2 mottagare har jag inte märkt ännu men jag har ofta velat skicka till 6-7 stycken och då har ju redan begränsningen om 5 st vållat problem.

Är det något speciellt skäl till att gränsne nu ligger på 2 mottagare?
 
Ja, det kan vi fundera över.
 
Är det inte läge att fixa det här tramset med maximalt två mottagare? Resultatet blir ju nu att användare i stället väljer att kommunicera via andra kanaler än ert forum vilket ju direkt gör att ni riskerar att få mindre aktiva användare.
 
Ja en gräns vid 10 stycken borde ju funka betydligt bättre, som det är nu så skadar det nog mer än det hjälper.
 
Nu har jag ändrat tillbaka det till 5 mottagare som det var tidigare. Vi vi vill inte ha så många som 10 st pga risken för spam.
 
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.