Tog upp ett golv i huset och konstaterar att det ser ut som en soptipp under huset. Skor, flaskor och en hel del trä, sågspån och gamla tapeter. Har ju läst att det är kasst att ha grejer som kan multna under huset. Grejerna har legat sen 1950 och det är helt kruttort ca 1m högt och väl ventilerat. Är det ok att bara låta det vara? Det har ju inte varit några problem hittills.
 
förhållanderna i krypgrunden kan ju ändras när som helst fex om du isolerar golvet mer än det har varit isolerat, grundvattennivå ändras osv .... det är självklart att du skall städa upp all organisk skräp!!!!
gaia
 
japp, om du har så gott om utrymme att städa på så bör du göra det, om du har gott om utrymme i luckan in till grunden så kanske det kan vara ide att hyra/låna ett transportband till tex. ved, sen är det bara att skyffla på :D

jag har inte dom utrymmerna, max 50 cm :'(, så för mig blir det lite tuffare >:( och så har jag märkt att vi har Väldigt stora spindlar i Sverige :surprised:
 
Har du inga barn du kan skicka ner? Barn har korrekt anatomi för krypgrunder... ;)

När jag bytte syllar (under- och innifrån) på kåken hemma övervägde jag allvarligt att starta firman Svensk Dvärguthyrning AB...

Allvarligt: Klart du skall städa! Det är en billig försäkring.
 
Importera några mongoler, de är också anpassade för grundjobb.
 
mats_o skrev:
Importera några mongoler, de är också anpassade för grundjobb.
på gränsen till politiskt inkorrekt? ;)
 
Totalt inkorrekt, men praktiskt..... ;D

Som husägare får man ha en rymlig samhällssyn, annars får man ingenting gjort

 
S
ta bort..annars finns risken att det blir svamp...tro mig jag vet >:(
 
Bara att plocka fram,  så´n arkeologi är ju hur rolig som helst  :)  .......hostmedecin, ättika, Bellman Siesta, galoscher....porslin....Grön Anna, Blå Fasan......Kinnekulleflaskor........minns barndomens sommarstuga i ett romantiskt skräpskimmer :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.