Nu råkade jag snubbla in på en nytt sätt att bygga. Har någon kollat www.teeg-hus.se?
De använder Expanderad PolyStyren i väggar golv och tak. Alla delar kommer färdigmonterade.
 
Jodå. Jag har kollat in det. Helt klart intressant. Nästa gång jag bygger hus...
 
Men vågar man sova i det när en fin höststorm ryter i knutarna....?
 
Jag tror nog att stålreglarna plus den yttre träpanelen står emot även en höststorm... Men jag vet inte därav att man undrar om det finns någon som byggt med denna hustillverkare
 
:D Hej, jag har varit i kontakt med dem men även med en liknande byggkonstruktion, som också har betong i dessa byggklossar av EPS. På mig verkade det mycket pålitligt och idag ångrar jag att jag inte valde någon av dessa (se min grupp "Sverige-Stugan, bra eller dålig?) eftersom jag nu har problem med mitt "vanliga trähus!
Titta in på "www.resaro.se" och läs mycket bra information där
hälsar Helena
 
Jo det verkar ju vara vissa fördelar med metoden, men det jag är skeptisk emot är luft som värmebärare. Luft kan ju inte innehålla alltför mycket energi och jag har bekanta som bor i luftvärmda hus och de har problem med kalla golv, varma tak
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.