Hej

Är det någon som har byggt Björklidenhus nya design serie och vad har ni för erfarenheter specifkt med dessa, vad kostar det att göra ändringar, finns det prutmån och hur står det sig mot andra leverantörer i denna pris klass i fråga av standard tak etc?

Björklidenhus generellt bygge i stockholms regionen bra/dåliga erfarenheter?

Mycket tacksam för all information

Med vänlig hälsning

Gustav
 
Puffar
Också intresserad, de verkar ok, faktiskt. Vi ska bygga i norrort (Sthlm).
 
Har byggt med Björklidenhus i norra Sörmland och vi känner oss nöjda.
 
Jag kan inte lämna några referenser men jag tycker det är konstigt att inte fler bygger med dom. Verkar ju ha jättebra priser till en ändå hyfsad standard. Gillar Villa Zeta i designserien. För oss föll dom bort då vi ville ha enplanshus med ryggåstak och det gick inte att få i deras Villa vinkel som vi kollade på (tror att den heter Villa rymlig nu).
 
Hej
Tack för svaren, gästen vilket hus har du byggt, har du gjort några ändringar, vad var bra och vad var dåligt?
Grundutförandet tyclker jag är väldigt prisvärt dock så skall man ha övervåning etc verkar det dra iväg lite, ca 500tkr att inreda en ÖV på 64m3 golvyta..

Uppskattar alla referenser.
 
Samma här. Kikar på designserien då vi hittat ett hus som passar oss bra. Tycker om att de har prislistor som inte är så hemliga som andra leverantörer. Mkt bra säljare i Sthlm har vi också fått. Men vore trevligt att åka och kika i ett Design serien hus som står färdigt.
 
Vi köpte ett 1½ planshus från Favoritserien med oinredd övervåning och flyttade in i höstas. Från kontraktskrivningsdagen tog processen nästan exakt 10 månader. Kan hålla med om att priserna drar iväg om man vill hålla på och ändra en massa. Vi tänkte att desto fler ändringar vi gör desto mer saker kan gå "fel" eller inte bli som vi tänkt. Vi valde att "bara" lägga till kamin, takkupa och lite extra klinker i hallen. Allt gick hur smidigt som helst.
 
Måste få tillägga att jag inte kan svara för hur Björklidenhus uppträtt eller byggt andra hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.