Innan väggen målas om så skall möglet bort eller "dödas".
boracol är ett medel som kan sprayas eller målas på för att stoppa mögelpåväxt och förhindra ny uppkomst. Behandla först med det, sen kan man måla om.
Men ventilation måste åtgärdas, har köket inte ens ngn köksfläkt?
 
Tack för tipset! Jo köket har en sån vanlig fläkt.. men det är det enda som finns...
 
Att bara vädra är lika illa som att ha en badrumsfläkt som startar med ljusknappen. I alla lägen så behövs ventilationen efter att badrummet besökts och det skall ha en ständig luftväxling. Mycket eller lite men aldrig utan ventilation. Att det suger i köket när det lagas mat hjälper inte badrummets välbefinnande.Det är där som största fuktalstringen sker och det är där suget skall vara även för att stoppa möglet i rummet. Att sätta enbart friskluftsventil i rummet löser inte problemet.
 
Vilken typ av ventilation är det som då behövs i kök och badrum? För enligt vicevärden verkar det helt normalt att inte ha några ventiler... jag känner mig som en idiot är jag pratar med honom, men de är för att han dumförklarar mig för att jag vill åtgärda problemet... jag mottar gärna mer info kring vad som ska göras i min lägenhet för att göra så bra av situationen som möjligt. Det hjälper alltså inte att sätta in ventil på vägg i kök och badrum?
 
Ammadeuss skrev:
Tack för tipset! Jo köket har en sån vanlig fläkt.. men det är det enda som finns...
vad menar du med vanlig fläkt? Är det en köksfläkt kopplat till en ventilationskanal som suger ut luften när den är på? Låt den gå hela tiden på lägsta varv! Det hjälper att öppna fönster och vädra ut ibland och efter en dusch ... i väntan på bättre åtgärder ...
Det kanske fanns ventilation som blev bortrationaliserat när värmen skulle sparas?
gaia
 
Redigerat av moderator:
Okej jag ska höra med vicevärden vad det är för typ av fläkt samt ventilation... återkommer!=)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.