Tänkte höra så här på kvällskvisten, försäkringsbolaget är stängt, om någon har lite koll på detta med hemförsäkringar och om de gäller när en luft/vattenpump har pajat??

Denna pumpen är alltså bara lite drygt ett år gammal och har redan pajat...skitkasst >:(
Så jag hoppas ju verkligen att försäkringen täcker...för det var en dyr rackare, ca 45.000 kr. Och vi har inga papper på den eftersom den ingick i husköpet.
 
Är pumpen bara ett år gammal gäller ju fortfarande garantin, som normalt är två år. Den Du köpte huset av borde väl ha handlingar rörande köpet kvar, eller veta vem som levererade pumpen och utförde installationen.
Kontakta absolut säljaren av huset.
Om inte annat kan väl tillverkaren med hjälp av produktnummret identifiera när produkten levererades och borde kunna svara för garantin.

Vad gäller villaförsäkringen så täcker denna, om det är en fullständig försäkring, en sådan skada med avdrag för självrisk och ev. värdeminskning. Att hela anläggningen skulle ha gått sönder låter otroligt. Det vanligaste brukar vara att kompressorn lämnar in.
 
Tack för svaret :)
Vi köpte av ett dödsbo där det var "lite förvirrat" och alla var inte riktigt överens för att vara diplomatiskt ::)

Vi får ju kolla upp med både försäkringsbolaget och försäljaren/installatören.
Vi har ju turen att både försäljning och installation har gjort av samma företag och det är även de som varit här och kontaterat att kompressorn är helt kaiko.
Hela anläggningen finns ju reggad hos detta företaget.
Men efter att jag kollat på "plus" på tv så lärde jag mig att garantier inte följer produkten utan köparen...i de flesta fallen.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.