andersmc skrev:
Du jobbar inte på A-hus eller så?
Om Jag gör? Jag jobbar på Mc Donalds, men tack ändå! :D
 
Hej andersmc,

Antar att du syftar på mitt inlägg.

Nej, jag jobbar faktiskt inte på A-hus och känner heller ingen som gör det. Vi är bara väldigt nöjda med hur A-hus, deras representant i Norrköping och de hantverkare de anlitade utförde bygget av vårt hus. Jag kan inte gå i god för A-hus som helhet, jag har bara min erfarenhet från det enda hus jag byggt att gå på. Tror faktiskt att valet av husleverantör är sekundärt - mest en fråga om pris, stil och standard - det som verkligen gör skillnad är huruvida säljaren är ärlig och om hantverkarna är bra.

Jag använde det här forumet massor innan och under vårt bygge, och det som slog mig var att de som klagade över diverse fick/tog väldigt mycket plats. Läser man runt finns det inte en enda leverantör som klarar sig helskinnad, säkerligen med full rätt i många fall. Om det vill sig illa kan man faktiskt bli lite rädd att bygga. Men, det jag egentligen ville säga till Linn är att det inte måste gå illa eller vara speciellt jobbigt att bygga. Det finns en hel del lyckade byggen också, vårt räknas väl dit.

Vårt bygge har så här långt, 6 månader efter inflytt, varit en otroligt bekväm resa, utan besvikelser eller frustration, och jag hoppas naturligtvis att det så förblir. Skulle inte tveka att bygga igen senare i livet - kanske med A-hus, eller med något annan leverantör!
 
Att anlita A-hus oavsett det gäller total entrepenad eller köp av byggsats är förenat med garanterat reklamationer, otrevligt bemötande, även om säljaren var väldigt trevlig innan själva bygget startat. Antalet reklamationer och kontakter med HK överstiger en årsarbetskraft. De verkar köpa andra sortering från Svedbergs, funktionen OK, men finishen kan man fundera över, Elitfönster är en historia för sig, levererar ytterdörr som är enkeldörr, ritningen indikerar att det är pardörr, bärande limbalk saknade tyvärr drygt en meter, felborrade stenhällar, felfärg på plåt. listan är oändligt lång. Deras modell är att när du frågar om vissa material funkar tillsammans så säger de att det är självklart, sen när problemen hopar sig så frågar de om du har det skriftligt.

De har snygga hus men en usel säljarkår och organisation bakom sig som inte tar sitt ansvar, primärt vad gäller säljansvariga.

Efter ett tag ger man upp. Nöjda kunder torde vara en bra vidareförsäljarekår, men aldrig att jag rekommenderar A-hus, rekommenderar hellre Bengans bygg med kontor på fickan.

q(;^;)p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.