Vad tror ni om att lackera en sådan här svart och sedan använda i en 20-talsvilla?


E2392136.jpg
Samt komplettera med en tomlåda för jordfelsbrytare och H-brytare.
 
Blir snyggt, om den sitter på en källarvägg...(På bostadsplan blir det lite konstigt...), det finns ju lådor i samma serie med DIN.skena som man kan montera JFB i..ansluten kant i kant / fläns ,mot fläns.
 
Det är ju ganska svårt att få kablarna snyggt runt en sån där kapsling.
 
Rikard Ågren skrev:
Det är ju ganska svårt att få kablarna snyggt runt en sån där kapsling.
Är det till kula så är det ju IP 20 som gäller och då är det ju bara såga upp så att man kommer in.
 
Finns ju iofs multiflänsar, då blir det lite lättare
 
PST, och jag tycker inte om folk som säger att dom vill ha gamla grejer för dom är så fina, när dom egentligen menar att dom vill ha mina gamla prylar för att dom är billigare (ev gratis) än motsvarande nya.
Jag talar av erfarenhet, jag har en hel före detta ladugård full med oändligt många olika "gamla" prylar av alla sorter, nästan ett museum. Många är intresserade av mina saker och skulle vilja ha, men när jag ber om ett pris så svalnar nästan alltid intresset.
 
Rikard Ågren skrev:
De gamla gjutna jättelådorna, med två handtag, som det satt elmätare i blir utmärkta whiskyskåp
RTEmagicC_E2393402_01.jpg.jpg
Är det en sådan du menar?
Blir coolt.
 
Precis men det ska ju ha den patina som ett gammalt svart eller grönt skåp har :)
 
elmont skrev:
PST, och jag tycker inte om folk som säger att dom vill ha gamla grejer för dom är så fina, när dom egentligen menar att dom vill ha mina gamla prylar för att dom är billigare (ev gratis) än motsvarande nya.
Jag talar av erfarenhet, jag har en hel före detta ladugård full med oändligt många olika "gamla" prylar av alla sorter, nästan ett museum. Många är intresserade av mina saker och skulle vilja ha, men när jag ber om ett pris så svalnar nästan alltid intresset.
:D:D:D
Men framför allt tycker jag inte om att det kastas.....(utan att ens försöka sälja det)..

medger att jag tar en tur i grovsoprummet regelbundet för att se vad folk utan medvetande om sakers värde har kastat...Bara några exempel det sista året!!:

1) 100 st snyggt ihopvikta flyttkartonger i bra skick: tur att man har gamla uthus på landet att lagra dem, och JA de har redan använts i en flytt..och står åter där

2) En Silverbägare !!! (signerad Sigvard Bernadotte)

3) En Hackman rostfri stekpanna i utmärkt skick.

4) Ett "Fluidmaster" WC-vatteninlopp (Allt inkl flottör), satte den i egen WC där gamla delaarna börjat läcka, funkade utmärkt.(En ny kostar väl en 400:)

5) Diverse FM mattson ettgrepps- och termostatblandare nyinstallerade 2002, men som slängts av nya boende i föreningen som gillar köks- och badrumsrenovering, inte förvånande om de bytt till IKEA-prylar....

6) En 3x5 Diazed lägenhetscental (Från 19´78 då husen byggdes), men helt felfri, kommer till användning på landet..

7) En Parabolantenn ï metall ca 1,5m diam.

8) "100m 1,5mm2 FK kartonge"r med ca 10 m kvar av ledaren (Kastade faktiskt kartongerna och tog ledarna.. nån måtta får det vara..:blushing:)

.. de sista kan ha lite anknytning till EL-forumet....annars är det snart risk att ngn tycket att det spårar ur ;)


plus hur mycket mer som helst..Det är bra med gamla ekonomibyggnader, de rymmer mycket..
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.