Y
"söker en 8kg maskin"

-aaa, fast, cylindas 6kg är som en 8kg innuti men de skriver 6kg för att bli svanmärkta..

**ooookej vad mer fifflar dom med i sina texter?**
 
Vi skaffade en LG F1411TDP (8 kg, 1400 rpm) förra våren och måste säga att vi väldigt nöjda med den. Ganska tyst drift även under centrifugering tack vare direktdriven trumma. Har hört några andra moderna maskiner med remdrift och jag tycker de låter nästan som ett JAS i jämförelse....
 
kolla så det där hemska pipet när den är klar går att ta bort.
Våra Bosch Siemens tjuter hela natten om man inte stänger av.
 
Har haft otur med Bosch diskmaskiner (2 st). Efter ett par år har de börjat låta och ha diverse oljud för sig.
 
Vill du ha en stryktålig tvättmaskin så rekommenderar jag Cylinda, verkar tåla en hel del. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=uEj5y7YwsWM

Om man inte orkar kolla hela så är en stund runt 4:00 väl värd att titta på samt själva finalen vid 6:30, klar humor.
 
Y
Tror ni det är så svårt att hantera LG ifall något krånglar?

Det var då inte lätt att hitta de två LG maskinerna på internet ens, är de gamla, är de dåliga, eller varför så svåra att fåtag på?
 
Dalbotös skrev:
Vill du ha en stryktålig tvättmaskin så rekommenderar jag Cylinda, verkar tåla en hel del. ;)

[länk]

Om man inte orkar kolla hela så är en stund runt 4:00 väl värd att titta på samt själva finalen vid 6:30, klar humor.
Undrar om inte det där motsvarar drygt 6 kg :D
 
Jag har mer eller mindre halva huset fullt med LG-prylar, TV, hemmabio, tvättmaskin, datorkomponenter med mera och jag har handlat LG i över 10 år. jag har fortfarande aldrig haft en enda produkt som har krånglat någonsin.....Hellre en maskin som aldrig krånglar än en som krånglar ofta men som går att få hjälp med ;=)

Min förra tvättmaskin från LG hade jag i 7 år men den fick stanna kvar i lägenheten nu när jag byggde hus till förmån för en ny LG.

LG är ett litet märke i Sverige och de har ett dåligt rykte som inte alls mostvarar verkligheten längre. Det är ungefär som med Miele fast tvärt om, Miele har bättre rykte än kvalite ;=)
 
Y
Jajo och säljaren menade att Miele, det var kvalite så det strålade om det, men kostade mer. Så cylinda, det var valet för att få båda delarna..

Men, rent ut sagt så tyckte jag LG maskinerna var snygga, haha, men fasen vad svårt det var att hitta säljare. :(
 
Electrolux kyl/frys ska jag aldrig ha igen! våra har krävt reparation flera ggr, känner 2 andra familjer med samma modell som vi men några år nyare (våra är -03) som haft samma problem som vi. Inget jag kan rekommendera.
Vi köpte allt från Electrolux/Husqvarna eftersom köket köptes på Homebutiken, diskmaskin och inbyggnadsugn byttes förra året efter 7 år alltså vilket jag tycker är för dåligt för det priset!
Kyl/frys står kvar men har som sagt reparerats flera ggr under åren.
 
Y
börjar jag spåra ur om jag sneglar på 11kg tvättmaskinen... fyller man någonsin såpass mycket ens..
 
När jag bodde i lägenhet så hade vi en 13kg maskin, har jag för mig att det var.
Det var bra när man tvättade sängkläder och mattor men annars så körde man med maskinen halvfull.

Så jag kanske kan tycka att det är i största laget med en 11kg´s maskin:)
 
Yrrol skrev:
börjar jag spåra ur om jag sneglar på 11kg tvättmaskinen... fyller man någonsin såpass mycket ens..
Väg tvättkorgen när den är full så får du ett hum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.