Ska sälja en brf lgh privat så att säga via Hemverkets enklaste tjänst. Avtal verkar ingå och jag har även laddat ner andra.

Tillträde är direkt och det är inga andra konstigheter som ska skrivas in. Men under den timmen vi skriver dessa papper skulle jag vilja ha lite stöd. Är det smidigast att ta hjälp och betala min bank för detta eller betala en mäklare per timme för detta?

Kommer ju ändå sitta och flytta pengar på banken så det vore smidigt.
Hur har ni gjort?
 
Hör med din bank om de kan erbjuda den tjänsten. Det är inte omöjligt.
 
En jobbarkompis sålde sin BR privat helt utan mäklare och han tog hjälp av HSB som förvaltade hans BR-förening. De löste kontraktsskrivning gratis...
 
Jag köpte mitt senaste hus privat, Swedbank fixade kontraktet hur enkelt som helst
 
maal skrev:
En jobbarkompis sålde sin BR privat helt utan mäklare och han tog hjälp av HSB som förvaltade hans BR-förening. De löste kontraktsskrivning gratis...
Bra tips. Hörde en till som sa det. Även att banken gör detta gratis men det gäller att ha papper från bfr på pantbrev och att lån är lösa osv.
 
AnneFi
Hos oss var det HSB som skulle fixa papperna, dom skulle godkänna köparen först och sedan så hade dom mötet mellan oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.