Hej,

Har haft en renovering sen en tid tillbaka som har rört främst köket. Äldre stommar har behållits men diskbänk, köksstommar och köksluckor har byts ut. De äldre köksskåpen har behållits men slipats och gjorts i ordning.

Som ett första riktiga renoveringsarbete har en del misstag gjorts. Har inte tillämpat hantverkaravtal och gjort det dumma misstaget att betala i förskott om 30% av totalpriset. Seriösa företag begär inte förskottsbetalning. Men gjort är gjort...

Företaget är i dröjsmål med sitt arbete men har den senaste veckan färdigställt en del. Det som inte avser kök har färdigställts. Däremot så vill de nu när köksluckorna och lådsystem ska komma på plats idag ha betalt för resterande andel av vad som står i offerten. Detta vill de ha imorgon. Enligt offerten står det resterande belopp ska betalas kontant vid leverans eller finnas på företagets kontonummer senast leveransdagen.

Vad avser betalning vid leverans/leveransdag. Enligt offerten skulle allt material och arbete ha en leveranstid om xx veckor. Men ska betalning ske i samband med leverans av varorna? Har fan i mig ingen lust att betala innan man har sett och gått igenom deras arbete, dvs allting i offerten måste vara "levererat". Det rör då även elektriker och rörmokare som de har haft på plats?

Råd och tips uppskattas hjärtligen.
 
Vad menar du med att det i kontraktet står det vid leverans ska du betala kontant eller pengar på företagets konto. Det jag menar är just ordet leverns. Avser det köks luckor eller allt material eller??

Ska försöka svara på frågan i dag om du postar snabbt eller pm-mig en kopia på kontraktet.


mvh
 
Jag förstår inte heller. Kan du skriva tydligare vad ni har avtalat?

Betala aldrig i förskott, och är de försenade så är det det enda påtryckningsmedlet du har.
 
Den dagen då du betalt allt så ser du dem inte mer, oavsett om det är klart eller ej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.