Hej,

Tänkte dela med mig av min erfarenhet av vitvaror köp, som tog död på mina, och kanske någon annans fördomar
"De stora kedjorna är billigaste, de "små" är dyra men bättre på service"


Vi bygger nytt kök och ska därför köpa allt bytt (kyl, frys, ugn, häll, diskmaskin, fläkt och takmotor)
När vi väll bestämt oss tänkte jag först bara åka ut till elektronikstormarknaden och plocka. Men jag kollade med fem olika butiker (bla. den närmast oss och några av de stora typ media mark) samt prisjakt.
Det slutade med att den lokala leverantören erbjud lägst pris, flera tusen under billigaste priserna på prisjakt.

För mig var det i alla fall en fördom som dog! Nu får jag både ett kanon pris och bra service!
 
Jojx81 skrev:
Hej,

Tänkte dela med mig av min erfarenhet av vitvaror köp, som tog död på mina, och kanske någon annans fördomar
"De stora kedjorna är billigaste, de "små" är dyra men bättre på service"


Vi bygger nytt kök och ska därför köpa allt bytt (kyl, frys, ugn, häll, diskmaskin, fläkt och takmotor)
När vi väll bestämt oss tänkte jag först bara åka ut till elektronikstormarknaden och plocka. Men jag kollade med fem olika butiker (bla. den närmast oss och några av de stora typ media mark) samt prisjakt.
Det slutade med att den lokala leverantören erbjud lägst pris, flera tusen under billigaste priserna på prisjakt.

För mig var det i alla fall en fördom som dog! Nu får jag både ett kanon pris och bra service!
Har också ett sådant exempel.

Handlade om exakt samma varor från El-gig, Markit mfl som jämfördes men en lokal liten plutt firma. På 50.000kr blev det över 5000kr billigare hos den lilla lokala handlaren.d^_^b

Då var det en kunnig säljare som kan sina varor istället för en 18 årig student som mest vill kränga på dig förlängda garantier :cool:
 
När jag köpte kyl/frys, diskmaskin och häll fick jag offert på 32000 av MM och Elgiganten. Gränsbyggdens köpcentrum ville ha 25000 för samma prylar.

Det lönar sig att fråga på fler ställen och de stora kedjorna är nog sällan billigast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.