har köpt köksinredning från electrolux home och är mkt besviken. ett par lådfronter har märken från tillverkningen. diskbänk har fula tryckmärken efter nåt verktyg och ugnsfront är repad av frakten. alltså massa att reklamera (ej angivet allt) vad har andra för erfarenhet?
 
Köpte kök av dem för två år sedan. Vita släta luckor. Har klagat på för tunt lager färg, fått nya luckor - men är ff inte nöjd. Dessutom är stommen klen så skruvhålen där gångjärnen sitter blir för stora, så luckorna "glappar". Får då plugga och limma och borra nya hål. Inte nöjd.
Du ska definitivt orka reklamera. Men det är inte kul.
Lycka till!
 
  • Gilla
Smewallan
  • Laddar…
Rent skräp!
 
Vi har precis monterat vårt Sentens kök och är glatt överraskade. Vi valde att köpa omonterat och alla delar var ordentligt inplastade och uppmärkta, den enda repa vi har (än så länge) är vårt eget fel, vi var oförsiktiga när vi monterade diskmaskinen. Alla delar var med, inte så mycket som ett handtag fattades. Förvånansvärt enkelt att montera, jag har viss vana efter alla Ikea möbler här hemma men det här var ännu enklare. Inte vet jag om vi hade otrolig tur kanske, han som körde hem grejerna sa att köken far mer illa när de kommer monterade, kan det vara något sådant som ställt till det? I vilket fall som helst ska ni väl reklamera om ni inte är nöjda med det som leverarats.

/C
 
Ripley skrev:
Vi har precis monterat vårt Sentens kök och är glatt överraskade. Vi valde att köpa omonterat och alla delar var ordentligt inplastade och uppmärkta, den enda repa vi har (än så länge) är vårt eget fel, vi var oförsiktiga när vi monterade diskmaskinen. Alla delar var med, inte så mycket som ett handtag fattades. Förvånansvärt enkelt att montera, jag har viss vana efter alla Ikea möbler här hemma men det här var ännu enklare. Inte vet jag om vi hade otrolig tur kanske, han som körde hem grejerna sa att köken far mer illa när de kommer monterade, kan det vara något sådant som ställt till det? I vilket fall som helst ska ni väl reklamera om ni inte är nöjda med det som leverarats.

/C
Vi får vårat (omonterade) Sentens-kök om en månad och ska nu börja regla ut väggen där det ska sitta och skulle då vilja ha kortlingar där det ska skruvas fast. Fick man med dessa mått i beskrivningen eller skulle du kunna dela med dig av dessa mått?
 
Vårt kök levererades monterat, så kanske det var orsaken. Men på långt håll är det snyggt i alla fall men vi måste ändå skruva om hålen :S
 
Vi kortlade aldrig utan satte plyfa som skåpen sitter skruvade i. Det är en tvärgående regel bakpå skåpen och jag har inte exakt mått men våra skruvar sitter ca 37 cm från överkant, inget att gå efter om du ska kortla förstås och jag kan inte hitta några exakta mått på monteringsbeskrivningen heller.

Apropå nåt helt annat så har jag i kväll monterat ett köksskåp från Ikea som ska stå i badrummet, och visst det kanske är prisvärt men aldrig att det är samma leverantör på stommar som en del påstår. Jag tycker dels att det var mycket meckigare att få ihop och så passar inte bitarna ihop lika bra, det blir glipor här och där och skruvbeslagen var för korta så att de inte drog ihop delarna ordentligt.

/C
 
Helt OT, men jag tycker IKEA bara blir sämre och sämre. Eller så är det min kravnivå som höjts. Men visst sjutton blir möblerna lättare och har plastigare yta, eller var de målade köksluckorna så här B för tio år sedan? Allt har sämre passform och fler missar. Tycker inte ens att det är kul längre att åka dit och titta.. Och då ska vi ändå byta köket i början på maj.
 
Vi köpte ett Sentens-/Electroluxkök för ungefär ett år sedan och vi är jättenöjda. Allting var felfritt vid leverans och vi har inte haft några problem med glappande luckor eller dålig färg. Kan tillägga att vi köpte monterade stommar och att vi anlitade en snickare som satte upp köket.

Det enda vi inte var nöjda med var att köket inte var ordentligt förpackat när det levererades. Luckorna var skyddade av kartong men i övrigt var skåpen helt oskyddade. Köket levererades på två pallar som dumpades i vår trädgård i spöregn. Som tur var hade vi en stor presenning att lägga över, annars hade nog stommarna blivit förstörda.
 
Ripley skrev:
Vi kortlade aldrig utan satte plyfa som skåpen sitter skruvade i. Det är en tvärgående regel bakpå skåpen och jag har inte exakt mått men våra skruvar sitter ca 37 cm från överkant, inget att gå efter om du ska kortla förstås och jag kan inte hitta några exakta mått på monteringsbeskrivningen heller.



/C
Men på bänkskåpen borde det gå att få fram ett mått på höjd över golvet? Har mest tänkt på OSB istället för plyfa, men det kanske kan vara värt att tänka om eller?
 
Jag klädde mitt kök med OSB och ROT gips innan leverans mest för att få bra grund för kök och kakel.
Generellt gällande Sentens som trots allt är Marbodal så är jag supernöjd! Bra packat - Snarare för mycket grejjer än för lite - Står med en låda för mycket (För att jag krånglade dit en låda ovan pannskåpet som inte gick att beställa från deras ordinarie sortiment) så jag fick två. Köpte deras deal med stommarna på köpet om man handlade för 69K så allt kom klart - Stabila och fina stommar generellt!
En uppsättning gångjärn för lite som löstes med ett besök i butiken och trollades fram ur en låda.
I övrigt allt enligt plan trots ändringar i sista minuten som fixades galant av Electrolux i Sickla - Smygreklam bara för att bra leverantörer förtjänar att lyftas ngt. Grymma rabatter på vitvaror gjorde köpet till en självklarhet.

Extraknäcker som köksmontör och kan summera att jag är precis lika nöjd som när jag satte in mitt senaste Puustelli kök gällande service och kvalitet. Plånboken är dock aningen gladare denna gång. Annat kan jag säga om de senaste tre IKEA köken jag satt åt kunder - HERREGUD!
 
Anissa skrev:
har köpt köksinredning från electrolux home och är mkt besviken. ett par lådfronter har märken från tillverkningen. diskbänk har fula tryckmärken efter nåt verktyg och ugnsfront är repad av frakten. alltså massa att reklamera (ej angivet allt) vad har andra för erfarenhet?
Bara att reklamera, även om det är tråkigt när det händer. Det skall inte vara några problem att lösa.




Jäderberg skrev:
Köpte kök av dem för två år sedan. Vita släta luckor. Har klagat på för tunt lager färg, fått nya luckor - men är ff inte nöjd. Dessutom är stommen klen så skruvhålen där gångjärnen sitter blir för stora, så luckorna "glappar". Får då plugga och limma och borra nya hål. Inte nöjd.
Du ska definitivt orka reklamera. Men det är inte kul.
Lycka till!

Vet att det har varit problem med lacken på just vita målade luckor vid leverans ifrån Noiba fabriken. Detta bör dom har åtgärdat och du skall såklart reklamera både luckor och stomme, se till att få dit snickare ifrån fabriken som byter stommen åt dig. Dom är duktiga.
 
Enligt försäljaren som ritade vårat kök så ska det vara 7 lager färg på luckorna, så att det skulle vara för tunnt känns inte troligt. Men vi har beställt vita luckor, tror att det är Gård Vit, så vi får väl se...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.