Hej,
vi har ganska mycket plats och klinkergolv under trappan som leder upp till övervåningen. Är det en mycket dumm idée att stapla brasved där ? Får vi in husbocken eller liknande på det viset ? (Nytt hus, tegelfassad)

Tack för hjälpen!
Christina
 
Nu är ju Ni privatpersoner men vi fick en rejäl åthutning vid brandtillsynen på en av våra fastigheter pga att man staplat ved under trappen.
Man ska inte öka på brandmöjligheterna i en trapp, det är lättare att utrymma övervåningen via trappen än ut genom fönster/balkong och man vill i det längsta förhindra att eld sprids från våning till våning också.
Så den vedförvaringen var den sämsta i hela huset enl. brandkillen.
 
Fast å andra sidan, hur ofta börjar det brinna under en trappa? :) Oftast börjar det på helt andra ställen och med tanke på tiden det tar för elden att sprida sig till trappen...ja vid det laget har förhoppningsvis alla lyckats ta sig ut.
 
Ih! Säg inte så, jag har massor med ved under trappan! :)
Med tanke på att mitt hus mest består av treetexskivor så är jag ändå helkörd den dagen det börjar brinna, det säger bara svoosch.

Tusan, nu kommer jag få för mig att det inte är mössen jag hör i väggarna längre utan husbocken. ;)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.