hej!

Har nydligen flytta till ett hus,och nu har jag upptäckt att min katt har gett sig på isoleringen på rören som finns mellan där de kommer in i husen till värmepunmpen. De är nästan borta på vissa ställen, vad gör detta?? Ska man ringa VVS omedelbart eller??:blushing:
 
Kanske de bodde möss där i värmen? :) Är väl bara att åka till en bygghandel eller VVS-firma och inhandla dylik rörisolering och sedan linda alu-tejp runt om. Och hoppas inte pumpen stannar tills det är klart. Ett lager av gamla (torra) tidningar med plastsäck tejpad utanpå duger som nödlösning.
 
Är det isoleringen runt rören så bör du ersätta isoleringen snarast, är det isoleringen i själva genomföringen i väggen så kan du köpa tätskum på burk och fylla ut det som saknas, detta härdar och blir starkt inom några timmar och katterna har lite svårare att riva upp denna sorten när den härdat (har själv katter som testat på skumisolering som jag använde när jag satte in en ny innerdörr.)
 
Sätter du inte dit isolering så bildas kondens på de kalla rören som kommer in till värmepumpen. Är främst därför som de isoleras...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.